Aviseringar
Rensa alla

Antidepp


Ämnesstartare

När ska man testa antidepressiva?
Finns ingen som velat ge mig det ngnsin & fattar ej varför


   
Citera
Ämnesstartare

wtf, det skrivs ju ut efter ett besök.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
wtf, det skrivs ju ut efter ett besök.

Ja, därför jag inte fattar vad de har emot mig... Frågade om det 2010 för jag var nyfiken, förstår varför jag ej fick då... Var ju ganska ung! Men nu... Asså, fick tjata för att ens få läkartid.
enda jag fått är atarax på akuten, sämsta Medicinen ngnsin. ett rent skämt för de som söker annat än john blunds magi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy: enda jag fått är atarax på akuten, sämsta Medicinen ngnsin.

sockerpiller, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

sockerpiller, ja.

tkr inte det, fungerar utmärkt om man vill sova bort vardagen... Olämpligt när man har tentor och inlämningar
läst på nätet om att folk inte får effekt av dem men har sj lägsta dosen och skulle nog lätt kunna svimma av 20 st


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy: tkr inte det, fungerar utmärkt om man vill sova bort vardagen...

nice, för mig gör den absolut ingenting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

nice, för mig gör den absolut ingenting

skönt, effekten är onödig


   
SvaraCitera

ysomiwhy: Frågade om det 2010 för jag var nyfiken

Man får ju inte direkt antidepp för att man är nyfiken. Skeptisk

Jag fick iallafall av min psykolog på BUP för 100 år sen. Det var hon som föreslog det eftersom jag var jättedeprimerad just då.
Om du känner ett behov av det kanske du ska ta upp det igen och fråga om det finns några andra alternativ ifall de inte håller med dig.


   
SvaraCitera

fuck antidepp, den gör så att man mår fett konstigt plus man går upp i vikt haha. men smoke some kush istället 😉


   
SvaraCitera

Om detta är SSRI:er det handlar som så är mitt råd till dig är att skippa antideppen och försök jobba på problemen på annat sätt. I värsta fall: 

Olivia164Kista: smoke some kush


   
SvaraCitera

ysomiwhy:
När ska man testa antidepressiva?
Finns ingen som velat ge mig det ngnsin & fattar ej varför

de upplever väl inte att du behöver.

Olivia164Kista: . men smoke some kush istället 😉

låter som ett skitdumt råd till någon som eventuellt är psykiskt instabil


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: de upplever väl inte att du behöver.

jag avgör själv om jag behöver det. man kan må dåligt men vara stark

Blivande_japan: eventuellt är psykiskt instabil

Ändå "behöver jag inte"Skeptisk haha (y)

Run Riot: Man får ju inte direkt antidepp för att man är nyfiken.

Jag var typ 15 då
& oavsett hur nyfiken jag varit kunde mitt liv ej bli värre om jag tog piller så vad spelar det för roll

(hatar när folk hakar upp sig på FEL grejer)

och ja, om du inte visste det... Det är 2014 nu.


   
SvaraCitera

Olivia164Kista:
fuck antidepp, den gör så att man mår fett konstigt plus man går upp i vikt haha. men smoke some kush istället 😉

Ja, för det är ju skiiiiitcoolt att röka på.


   
SvaraCitera

ysomiwhy:

jag avgör själv om jag behöver det. man kan må dåligt men vara stark
   

nej, eftersom det inte är du som pluggat minst 5 år och har koll på medicinerna är det uppenbarligen inte du som avgör det.

ysomiwhy:

Ändå "behöver jag inte"Skeptisk haha (y)
   

Jag har inte uttalat mig om huruvida du behöver medicinerna eller inte, jag har bara sagt att de du gått till uppenbarligen inte tyckt att du behövt det. Alla som är psykiskt instabila behöver inte nödvändigtvis antidepp heller, dock kan det vara bra att låta bli att mata kroppen med främmande substanser i vilket fall (kan även gälla alkohol).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: nej, eftersom det inte är du som pluggat minst 5 år och har koll på medicinerna är det uppenbarligen inte du som avgör det.

Det finns olika doser & mediciner

Blivande_japan: Jag har inte uttalat mig om huruvida du behöver medicinerna eller inte, jag har bara sagt att de du gått till uppenbarligen inte tyckt att du behövt det. Alla som är psykiskt instabila behöver inte nödvändigtvis antidepp heller, dock kan det vara bra att låta bli att mata kroppen med främmande substanser i vilket fall (kan även gälla alkohol).

Är ej psykiskt instabil, har bara mycket att bära på
har ett starkt psyke och kan kontrollera mig sj, kallar inte det att vara psykiskt instabil. är psykiskt stabil


   
SvaraCitera