Aviseringar
Rensa alla

antidepp+tramadol?


Ämnesstartare

Jag går på citalopram och tänkte ta lite tramadol ikväll. Men har hört att det kan vara farligt att ta både antidepp+tram samtidigt. Men det är väl inte så stor risk att drabbas av något om man bara tar typ 200mg tramadol?


   
Citera
Åtta

Risken för Serotonergt syndrom ökar om du tar citalopram och tramadol samtidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Risken för Serotonergt syndrom ökar om du tar citalopram och tramadol samtidigt.

jaa, men alltså, till och med när jag bara tar så lite? ;o


   
SvaraCitera

jajjja:

Jag går på citalopram och tänkte ta lite tramadol ikväll. Men har hört att det kan vara farligt att ta både antidepp+tram samtidigt. Men det är väl inte så stor risk att drabbas av något om man bara tar typ 200mg tramadol?

var kan man få tag på antidepressionsak


   
SvaraCitera
Åtta

jajjja:

jaa, men alltså, till och med när jag bara tar så lite? ;o

Ja, även om du tar lite så ökar risken.

bugatti:

var kan man få tag på antidepressionsak

Hos en läkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ja, även om du tar lite så ökar risken.

meh :< vet du hur mycket risken ökar med?


   
SvaraCitera

men duh finns dom på apotek


   
SvaraCitera
Åtta

jajjja:

vet du hur mycket risken ökar med?

Nej. Det är jävligt svårt att mäta.

bugatti:

men duh finns dom på apotek

Ja, men de är receptbelagda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Nej. Det är jävligt svårt att mäta.

meh, vad tråkigt. Vågar man chansa tror du? :<


   
SvaraCitera
Åtta

jajjja:

Vågar man chansa tror du? :<

Det är väl upp till dig. Jag tänker inte uppmana dig till att ta receptbelagda läkemedel - speciellt inte när du själv inte verkar känna till riskerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det är väl upp till dig. Jag tänker inte uppmana dig till att ta receptbelagda läkemedel - speciellt inte när du själv inte verkar känna till riskerna.

hm ok, men jaja tack så mycket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahaha shit.
Jag borde nog egentligen vara stendöd nu alltså.


   
SvaraCitera

SSRI och tramadol är ett big no-no, jag har provat! Jag dog inte att kombinera tramadolen den med Zoloft, men den fungerade inte. Nada effkt


   
SvaraCitera

Som folk säger så är det farligt att kombinera de två. Eh, det hindrade i och för sig inte mig. Jag klarade mig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner hur många som hälst som blandar SSRI och Tramadol ofta! Så risken lär ju inte vara så stor..


   
SvaraCitera