Aviseringar
Rensa alla

Antidepressiva


Åtta

5-HTP. Receptfritt skit.

Har använt under ett par månader förut, och då funkade det hyggligt. Nu har jag bara använt det i någon/några veckor, så det har inte hunnit ta effekt ännu. Vi får väl se om det fungerar lika väl nu igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Enligt erfarenheter funkar inte några piller. Har aldrig stött på någon där pillren faktiskt varit lösningen...

Har ju blivit så knarkat att jag bara måste ha tabletter, inte beroende utan bara ett sätt att koppla av, brukar annars bli helt knäpp, snacka ryska och hoppas att jag blir överkörd av den där långtradaren... såe... för mig är det enda "lösningen". Eller ja, det finns ju ett sätt till [cute]


   
SvaraCitera

Inget funkar ordentligt, någonsin.


   
SvaraCitera

NormaJean:

Eller ja, det finns ju ett sätt till [cute]

Blev inget idag heller märker jag? [cute]


   
SvaraCitera

UnclePadda:

Stesolid. Man blir lugn av dem, inget annat.

NormaJean:

Okej, helst inget man går upp i vikt av.. käkar zyprexa nu vilket är rent av helvetet, har gått upp 2 kg utav dem och även förhöjd aptit, blir Aldrig mätt, vilket jag inte vill, egentligen

Typ de två jag behöver... Jag är smal. Sover gör jag som vanligt men i vissa fall skulle jag kunna behöva mer sömn.

Vet någon ungefär hur många olika sorter det finns av antidepressiva medel?


   
SvaraCitera

Snabelkabel:

Vet någon ungefär hur många olika sorter det finns av antidepressiva medel?

Stesolid är inte antidepressivt, det är ett lugnande preparat. Det är något dylikt du ska ta om du har sömnsvårigheter. Antidepressiva såsom Cipramil och Zoloft verkar inte lugnande, utan reglerar serotoninnivån i hjärnan snarare.

Alla dessa preparat är naturligtvis receptbelagda, för övrigt [y]


   
SvaraCitera

Supply and Demand:

Fluoxetin, märker ingen skillnad ..

Fluoxetin är den sämsta jävla skit jag någonsin provat.


   
SvaraCitera

Cipralex. Har inte märkt något.


   
SvaraCitera

Citalopram, känner ingen skillnad förutom att jag inte kan äta.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Enligt erfarenheter funkar inte några piller.

Har också den inställningen, eller jag tror inte att piller är särskillt effektiva i många fall, bara skit.

För övrigt så gör Sertralin bara mer skada än nytta - iaf för mig. Jag fick alla biverkningar man kunde få nästan och när jag trappade ner & slutade så fick jag MYRKRYPNINGAR I SKALLEN. Det var lätt inte värt det..


   
SvaraCitera

Tagit fluoxetin. helt okej.
tar nu zyban (i antidepressivt syfte). vet inte om de funkar[shake]

stesolid är skit.
zopiklon och theralen är bra lugnande/sömnfrämjande
Myrkrypningar: lergigan, propavan
Ingen effekt: atarax

NormaJean:

effektivt, snabbt och helt enkelt lugnande

zopiklon är min favorit! Men det är beroendeframkallande. Annars knarkar jag gärna theralen eftersom man blir härligt trött. Drar man i sig halva flaskan kan man sova några dagar, men gå för fan inte upp, det går inge bra.


   
SvaraCitera

NormaJean:

Vad knarkar ni och vilka funkar, på riktigt?

luft och yoga [party][y]


   
SvaraCitera

NormaJean:

käkar zyprexa nu

Men zyprexa är ju neroleptika/antipsykotisk.
Om du vill ha antidepressivt, kan du inte pröva med zoloft lr nån man inte går upp i vikt av? Men jag vet inte hur effektivt det är iof, har ingen erfarenhet.


   
SvaraCitera

Zoloft is the shit. Man svävar på små rosa moln, all day long. Tro mig![bigcheers]


   
SvaraCitera

Käkade fluoxetin, det fungerade (till min stora häpnad) skitbra. Dock var säkerligen miljöombyte en bidragande orsak till bättre mående, men jag kunde inte undgå att notera hur jävla kukfittsskrjgns började äta sönder min skalle en kort tid efter att mina föräldrar bestämde sig för att jag egentligen mår hur bra som helst och ej skulle äta lyckopiller.


   
SvaraCitera