Aviseringar
Rensa alla

Antidepressiva för PMS 0.o


Ämnesstartare

Jag var på um för två dagar sen för att fråga om det fanns något man kunde göra om man hade det jobbigt med PMS. Jag tänkte att hon skulle rekomendera nån form av p-pller eller några andra tabletter... ( typ reseptfria som finns på apoteket som ajg fick reda på sen).

hon frågade mig seriöst ingenting.. jag sa bara att jag hade humörsvängningar i samband med mensen och tyckte det var jobbigt.... Då frågade hon mig om ajg hade pojkvän för då kunde p-piller vara ett alternativ... Jag sa då nej och att jag var orolig för biverkningar... Då sa hon ne men då blir nog detta bra å så printade hon ut ett recept!... Hon sa detta tar du 5 dagar innan och 1 piller varje dag :S... då sa jag okej men vadå är det inga biverkningar på dessa piller? Inte alls sa hon då Och skrev ut ett recept för 1 år och bokade inga återbesök! Hon sa att hjälper det inte så dubblar du dosen :S efter lite små prat imellan tackade jag och gick

när jag kom hem så googlade jag tabletterna och det visade sig vara antidepressiva !! Då undrar jag hur fan kan hon bara slänga ett recept med antidepressiva på mig utan vidare! Sånt är allvarlig ! kan ju slå sjukt fel! Sånt måste ju kontroleras!

jag är sjukt irriterad över detta :S


   
Citera

Jag fick jättestarka sömntabletter som 14åring, de bryr sig inte. Skall egentligen äta högsta dosen av några konstiga anti-depp nu också, men det slutade jag med.


   
SvaraCitera

trexo0:

jag är sjukt irriterad över detta :S

jättekonstigt, du är ju faktiskt tjej, blir sura över allt[shake]


   
SvaraCitera

och jag som kämpar för att få antidepressiva [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

jättekonstigt, du är ju faktiskt tjej, blir sura över allt

kunde ju dött typ 😛 min mamam har testat dom tabletterna vid nåt tillfälle och var jäätte alergisk mot dem! hennes läkare sa att hon bara skulle testa en halv först för dom är så starka... å när hon gjorde det blev hon typ medvetslös för hon va allergisk :S hade hon tagit en hel hade det inte vart kul!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

och jag som kämpar för att få antidepressiva

haha säg at du har pms besvär 😉 du kan få mitt receptXD


   
SvaraCitera

trexo0:

kunde ju dött typ 😛

okej, jobbigt 🙁 orka bara läsa första och sista meningen typ, så vet inte vad du skrev[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

så vet inte vad du skrev

hahahaha [bigcheers]


   
SvaraCitera

trexo0:

haha säg at du har pms besvär 😉 du kan få mitt receptXD

haha ja det lär ju bli grymt bra[rolleyes] ja tur det är utskrivet i mitt namn[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja tur det är utskrivet i mitt namn

får väl ta ut dom åt dig 😀 vad ska du med antidepressiva till 😛


   
SvaraCitera

trexo0:

hahahaha

men jag är på din sida iaf, stå på dej vad det än är[smile]


   
SvaraCitera

trexo0:

får väl ta ut dom åt dig 😀 vad ska du med antidepressiva till 😛

ja det förstås. är kroniskt deprimerad och massa skit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

men jag är på din sida iaf, stå på dej vad det än är

gulligt [rolleyes]

OF 5:

ja det förstås. är kroniskt deprimerad och massa skit

låter inge kul... försår itne riktig men deprimerad är man det pga något specifikt eller är man bara det allmänt.. typ vad grundar det i.... om du nu utgår från dig sj


   
SvaraCitera

trexo0:

gulligt

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja det förstås. är kroniskt deprimerad och massa skit

men då är det väl inget svårt att få antidepressiva :S


   
SvaraCitera