Aviseringar
Rensa alla

Antidepressiva för PMS 0.o


isbiten:

men då är det väl inget svårt att få antidepressiva :S

för mig tydligen har behövt gå hos psykolog regelbundet dom senaste 2 åren utan att dom har ansett att det ska vara nödvändigt


   
SvaraCitera

OF 5:

för mig tydligen har behövt gå hos psykolog regelbundet dom senaste 2 åren utan att dom har ansett att det ska vara nödvändigt

gick till en kurator typ 5-6 gånger o sen till en läkare så fick jag ssri utskrivet


   
SvaraCitera

oggelgoggel:

gick till en kurator typ 5-6 gånger o sen till en läkare så fick jag ssri utskrivet

börjar bli mer och mer övertygad om att världen motarbetar mig


   
SvaraCitera

OF 5:

börjar bli mer och mer övertygad om att världen motarbetar mig

[sad] Gå till en annan läkare eller nånting.


   
SvaraCitera

En sån jävla hora, antidepp ska man inte gå i närheten av om man inte redan har gett upp på livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conny:

En sån jävla hora, antidepp ska man inte gå i närheten av om man inte redan har gett upp på livet.

man kan ju ta antideppresiva när man har ex en brist på serotinin
man måste liksom inte va super deprimerad för det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

för mig tydligen har behövt gå hos psykolog regelbundet dom senaste 2 åren utan att dom har ansett att det ska vara nödvändigt

kräv att få träffa en läkare, lyssnar inte den läkaren så bli frivalspatient


   
SvaraCitera

isbiten:

man kan ju ta antideppresiva när man har ex en brist på serotinin
man måste liksom inte va super deprimerad för det..

Man tar det om man är en svag människa, och erkänner man att man är svag så har man gett upp.[tired]


   
SvaraCitera

oggelgoggel:

Gå till en annan läkare eller nånting.

isbiten:

kräv att få träffa en läkare,

får ta och göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

å undrar jag hur fan kan hon bara slänga ett recept med antidepressiva på mig utan vidare! Sånt är allvarlig ! kan ju slå sjukt fel! Sånt måste ju kontroleras!

men det är rättså vanligt att man behandlar med antideppresiva, eftersom nya undersökningar visar att vissa har problem serotonin när de har pms

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/antidepressiva-medel-lindrar-svara-pms-besvar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isbiten:

undersökningar visar att vissa har problem serotonin när de har pms

jo det läste jag oxå att i vissa fall så behandlar man pms med antideppresiva men då ska det itne gå till sådär :S måste ju följas upp med nya besökp hon måste förklara å bedömma om det är tillreckligt allvarlig osv


   
SvaraCitera

Conny:

Man tar det om man är en svag människa, och erkänner man att man är svag så har man gett upp.

Du är korkad. Ville bara att du skulle veta.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Du är korkad. Ville bara att du skulle veta.

Jag tycker inte att du är korkad för att vara en kvinna.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Jag fick jättestarka sömntabletter som 14åring, de bryr sig inte. Skall egentligen äta högsta dosen av några konstiga anti-depp nu också, men det slutade jag med.

fick du inte stilnoct som fjortonåring? de är ju inte jättestarka som så, däremot helt jävla överjävligt oförutsägbara. jag blir helt dum i huvudet på dem ibland.


   
SvaraCitera

mörknäs:

fick du inte stilnoct som fjortonåring? de är ju inte jättestarka som så, däremot helt jävla överjävligt oförutsägbara. jag blir helt dum i huvudet på dem ibland.

Fick ju minst tre olika bl.a stilnoct.


   
SvaraCitera