Aviseringar
Rensa alla

Antidepressiva och antibiotika?


Ämnesstartare

Jag äter Fluoxetin mot depression, men nu ska jag gå på antibiotika i en vecka. Läkaren sa ingenting när jag sa att jag käkade fluoxetin men på fass hemsida står det att man inte ska blanda fluoxetin och antibiotika. Någon som vet vad som stämmer?


   
Citera
Ämnesstartare

Ring nummer 1177 och fråga! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga en apotekare när du hämtar antibiotikan? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Ring nummer 1177 och fråga! 

Gjorde det. Stod i kö i en halvtimme för att få höra att han inte hade en aning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Fråga en apotekare när du hämtar antibiotikan? 

Fick antibiotikan av min läkare. Han sa ingenting om att det skulle vara någon fara, men han verkade inte lyssna så bra på vad jag sa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elinccc:

Gjorde det. Stod i kö i en halvtimme för att få höra att han inte hade en aning.

Förlåt mig! (om det inträffade på riktigt, vilket jag betvivlar)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Förlåt mig! (om det inträffade på riktigt, vilket jag betvivlar)

Betvivlar vad? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elinccc:

Betvivlar vad? 

Att en person vars arbete är att informera och svara på frågor hos vårdguiden svarar att hn inte har någon aning på en sådan förhållandevis simpel fråga är högst osannolikt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elinccc:

Fick antibiotikan av min läkare. Han sa ingenting om att det skulle vara någon fara, men han verkade inte lyssna så bra på vad jag sa. 

Får läkare bara ge ut medicin sådär? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elinccc:

Betvivlar vad? 

Att du ringde.


   
SvaraCitera

Vilken antibiotika tar du? Det finns olika typer antibiotika.


   
SvaraCitera

Och nej, det står inte på FASS att man inte ska blanda Flouxetin och antibiotika. Det är ofarligt. Se rubriken interaktioner: http://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20090409000071


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Att du ringde.

Varför skulle jag ljuga om att jag ringde? Han sa att jag skulle prata med en läkare för han visste inte ifall det gick att blanda. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:
Och nej, det står inte på FASS att man inte ska blanda Flouxetin och antibiotika. Det är ofarligt. Se rubriken interaktioner: http://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20090409000071

Okej, tack! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad:

Att en person vars arbete är att informera och svara på frågor hos vårdguiden svarar att hn inte har någon aning på en sådan förhållandevis simpel fråga är högst osannolikt. 

Ja det är konstigt. Men nu var det så. Varför skulle jag ljuga om det? 


   
SvaraCitera