Aviseringar
Rensa alla

Antropoformism


Ämnesstartare

Är det bara jag som får sådana moderskänslor för lilla Pao??? Samtidigt som jag skräms lite av henne.
Blir så jävla arg på folk som tycker att det är kul att reta de uppenbart svaga och utsatta. [mad]

Vad anser du om denna dokumentär?
Var det rätt att exposera "Pao" på detta vis?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/tv/article13726974.ab

Hela avsnittet


   
Citera
Ämnesstartare

känner bara [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

känner bara [rolleyes]

vrf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej Isola

Jag såg dokumentären ett par dagar sen. De "vanliga" furries var inga jag riktigt brydde migom när jag den, men Pao berörde mig verkligen.

Förutom för att hon var väldigt verbal verkade hon också inte särskilt dum. Hon var inte "kåt på att vara katt", hon gjorde ingen grej att hon ansåg sig vara katt: hon var bara det helt enkelt.

Hon pratade om att hon tyckte det var tråkigt att man inte kunde kirurgiskt ändra henne till katt, en "artkorrigerande behandling" som hon kallade det.

Jag kan inte säga att jag fick moderkänslor, men möjligen faderskänslor. Hon var... bara... jag vet inte, älskvärd? Hon var ju så äkta, så sig själv, så egen.

Var det rätt att exponera så här undrar du. Hon är vuxen. Kan hon inte ta snvar för sig själv?

Hon berättade dock att hon hade både hona och hane (typ av matte och husse antar jag) och som jag förstod fanns det inget sexuellt däri. Men jag förstår inte vilken relation de hade med henne. Det kändes svårförståeligt.

Men jag dömer henne inte. Jag vill förstå mer av henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Hon var ju så äkta, så sig själv, så egen.

Ja, hon verkade väldigt tillfreds med sig själv och sitt liv och skadar ingen annan, men om man kollar på bl a flashback så har hon och den andra tjejen (men inte killarna, alls) väckt väldigt obehagliga reaktioner och ilska hos folk.

jason:

Men jag dömer henne inte. Jag vill förstå mer av henne.

jag med!
vill också veta hur hennes familj och uppväxt har varit

jason:

Var det rätt att exponera så här undrar du. Hon är vuxen. Kan hon inte ta snvar för sig själv?

Jag tycker absolut att hon ska få vara med i allt hon vill, alla mänskliga kontakter som vill henne väl är nog väldigt bra för henne.
Vad folk reagerat på är nog främst att hon inte är som de andra furriesanra utan verkligen tror att hon är en katt och verkar lite bakom och väldigt naiv och därför är ett lätt offer för elakingar.
Men som sagt, jag tycker att hon ska göra allt hon själv känner är bra då hon inte verkar ha några problem med att ta hand om sig själv.
Ställer mig också lite frågande till vad hennes hona och hade har för utbyte av henne, men de kanske också är furries och får leva ut sina djurtendenser med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

vrf

vet inte, har svårt att ta det seriöst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

har svårt att ta det seriöst

för att du inte kan relatera till det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men om man kollar på bl a flashback så har hon och den andra tjejen (men inte killarna, alls) väckt väldigt obehagliga reaktioner och ilska hos folk.

Jasså, vad säger de då?

isola:

jag med!vill också veta hur hennes familj och uppväxt har varit

Ja... jag vet inte... men jag får en sån där otäck känsla av att hon har varit med om nåt hemskt och att denna kattgrej är en sorts flykt? Kanske bara jag som är ute och försöker överanalysera grejer nu...

isola:

Ställer mig också lite frågande till vad hennes hona och hade har för utbyte av henne, men de kanske också är furries och får leva ut sina djurtendenser med henne.

Jag vet inte. Ja, jag hade velat veta mer om hennes relationer, bakgrund och så... Men men...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men om man kollar på bl a flashback så har hon och den andra tjejen (men inte killarna, alls) väckt väldigt obehagliga reaktioner och ilska hos folk.

jag är övertygad om att hon i stort väcker mer kärlek än hat

det är en komplimang att vara hatad på flashback liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag blev kär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Jasså, vad säger de då?

Denna tråd kom bl a upp
https://www.flashback.org/t1677246
men finns fler

jason:

a... jag vet inte... men jag får en sån där otäck känsla av att hon har varit med om nåt hemskt och att denna kattgrej är en sorts flykt? Kanske bara jag som är ute och försöker överanalysera grejer nu...

Satt också och tänkte på det. Att hon av någon anledning stannat i ett barns utvecklingsfas. Att som litet barn vilja vara ett djur eller ha långvariga lekar där man är ett djur är ju inte ovanligt, de flesta barn gillar att leka att de är djur ett tag, men växer sedan ifrån det och inser att det nog inte vore så optimalt att ha en svans trots allt.
När någonting traumatiskt händer i barndomen (tänker nu tex övergrepp) så är det ju inte ovanligt att barnet stannar i utvecklingsfasen eller hamnar i ett regressionellt tillstånd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

jag är övertygad om att hon i stort väcker mer kärlek än hat

Av friska människor gör hon nog absolut det, men som hon själv sa så hade hon under hela sin ungdomstid blivit mobbad och fått utstå stenkastning osv.
Men det är ju klart att de flesta i högstadiet och gymnasiet inte går omkring och fräser och majuar och att någon som beter sig så blir ett naturligt offer och kuf.
det finns nog jättemycket ilska och fördomar gentemot henne då hon är så svår att förstå sig på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

människor är svin!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Denna tråd kom bl a upp https://www.flashback.org/t1677246men finns fler

Läser... det mesta som skrivs är ungefär i samma ton (fast aningen kallare) som i denna tråd, men så stöter jag på följande:

Bara jag som blir sugen att klia henne bakom örat, få henne att spinna och ge henne en rejäl omgång, sedan titta på medans hon går på kattlådan? Den depreverade sexpotentialen i den kvinnan är nästan omöjlig att ens greppa om.

Aja, i tråden fanns en länk till hennes blogg. Den är intressant. Hon skriver dikter och är rätt duktig på att skriva. Hon är verkligen inte korkad. Hon skriver bland annat om hennes syn på religion och Gud, hennes resa från barnatro till det nu hon tror.

Hon har många böcker som jag också tycker om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

som i denna tråd,

fast denna tråd är snäll[no-no]
ska kolla hennes blogg!


   
SvaraCitera