Aviseringar
Rensa alla

Använda min brors legg?!


Ämnesstartare

Tjena!
Jag har funderat ett tag på om jag ska försöka använda min brors legitimation(pass) för att komma in på ställen med arton års gränns. MEN saken är den att min bror är 20 och jag är 15..
Vi är väldigt lika, jag ser äldre ut för min ålder. Jag är längre än uppgifterna på passet som gjordes 2008. Ca 10 cm.
Det är inga problem att använda passet för att beställa in en öl på cafér och dylikt. Det är häller inga problem att använda det för att köpa cigg och snus på pressbyron tillexempel. Men jag förmodar att det är lite hårdare på uteställen osv. Har en polare som är 16 som kommit in på valand med ett 18 års legg så det är inte omöjligt.

Så jag uppskattar råd och jag skulle gärna vela veta lite om straff osv. Vad som händer om jag torskar..
Men samtidigt är jag ju bara femton år så jag måste ju inte ut!
Känn er fria att skriva, inget hat. Tack på förhand![bigcheers]


   
Citera

Äsch, vänta med krogen tills du är arton. Det är inte så roligt ändå.
mvh


   
SvaraCitera

lol.


   
SvaraCitera

Funkar säkert. Vet ej vad du får för straff om du torskar. Dock så är det

Outro:

inte så roligt ändå.


   
SvaraCitera
höna

naaw


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som sagt så har jag inte så stor behov av att gå ut, men jag skulle vilja se om det fungerar!


   
SvaraCitera

roligare att smyga in utan leg ju


   
SvaraCitera

Alltså näääää. Göre inte. Är verkligen inte värt om de sätter dit dig, plus att hemmafester > krogen.


   
SvaraCitera

Aldrig att en vakt kollar på längd i legget lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såni:

Alltså näääää. Göre inte. Är verkligen inte värt om de sätter dit dig, plus att hemmafester > krogen.

Aa det skulle ju suga om jag åkte dit, jag har hört att vakter får hålla kvar en på platsen tills polisen kommer. Men hur är det med de som jobbar i kassan på caféer osv ?


   
SvaraCitera

Killepåfemtonvårar:

Men hur är det med de som jobbar i kassan på caféer osv ?

Och den korta blondinen alternativt den tanige bögen på kafet ska hålla dig kvar hur har du tänkt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Och den korta blondinen alternativt den taninge bögen på kafet ska hålla dig kvar hur har du tänkt?

Om de beslagtar passet kan det bli lite jobbigt, om dom får göra det är jag inte helt hundra på. Det är väll dock ett brott om jag uppger mig för att vara någon jag inte är och då kan de hålla kvar mig på platsen till polisen kommer om jag inte minns fel.


   
SvaraCitera