Aviseringar
Rensa alla

användaren bööörg hyllar våldtäkt


Ämnesstartare

han har som bekant en bild på den dömde våldtäktsmannen tupac shakur som visningsbild här på sidan, tupac shakur pekar också finger på denna bild med inte ett utan TVÅ(!) fingrar som för att verkligen markera hur lite börg bryr sig om offren.

detta är inte något nytt utan han har haft bilden länge vilket starkt indikerar att även hela UM's ledning samt modkåren tycker att våldtäkt är okej.. men det kan helt enkelt röra sig om en enorm och oförsvarlig okunskap

åsikter?


   
Citera
Ämnesstartare

onödigt elak: dödsstraff

Hela administrationen bör nog utrensas i traditionell stalinistisk anda, ty hela institutionen är korrupt och besatt av våldtäkt.


   
SvaraCitera

onödigt elak: dödsstraff


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner mig nödgad att skriva detta: denna tråd är tänkt att vara tankeväckande gällande hur kraftigt man kan fördöma någon baserat på egentligen ingenting, och att "sånt här" blir mer och mer accepterat ju mer man gör det i inte lika uppenbart absurda situationer

och ämnet är då våldtäkt pga det är inom detta och liknande områden (feminsmtrelaterat men tkr även att "antirasism" kan nämnas) som hegemonin (mallen för hur man får och inte får uttrycka sig, typ) på denna sida är ofantligt onyanserad bland de som jag ändå skulle kalla vettiga (jämfört med rasister, sexister och annat pack) vilket är mkt tråkigt och dåligt och skadligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kräver respons på detta....

seriöst det här är en av de bästa trådar jag gjort...


   
SvaraCitera
mynona

onödigt elak: han borde premieras på detta vis: (skriv sj)

Offentligt samtal med Isola där hn undervisar honom i genusvetenskap. Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

med Isola där hn undervisar honom Party

hahahah

hon är värsta sortens sexist

objektifierar  män med stora muskler pga alla får ha egna preferenser

men om man skriver att en tjej har en fin rumpa  eller råkar kollarä in en tjejs bröst då fan har man vidrig kvinnosyn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner mig fan pressad att byta profilbild nu...


   
SvaraCitera

döds straff


   
SvaraCitera
mynona

Bööööörg:

hahahah

hon är värsta sortens sexist

objektifierar  män med stora muskler pga alla får ha egna preferenser

men om man skriver att en tjej har en fin rumpa  eller råkar kollarä in en tjejs bröst då fan har man vidrig kvinnosyn

Vidhåller att ska ett sådant samtal ske ska det ske offentligt, annars har jag inget nöje av att se det utspelas 😉 Börgs och Isolas samtalstråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

hahahah

hon är värsta sortens sexist

objektifierar  män med stora muskler pga alla får ha egna preferenser

men om man skriver att en tjej har en fin rumpa  eller råkar kollarä in en tjejs bröst då fan har man vidrig kvinnosyn

du är ju verkligen dum på riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
känner mig fan pressad att byta profilbild nu...

Rodnar

det hölls ju en häxjakt mot hm av precis den här anledningen, de sålde tröjor med bilder på tupac och då var HM inte emot våldtäkt, trots att tupacs skuld eller icke-skuld fortfarande kan debatteras än idag då domen sattes pga ord mot ord, tupac som i övrigt har visat i sin musik att han är en väldigt emotionell, känslig och överlag beundransvärd person, trots att han var med i den tidiga hiphopen så föll han, mig veterligen, aldrig ner i sexism och annan idioti utan gjorde låtar främst om kärlek och problem.. men har inte lyssnat överdrivet mycket på honom så kan ha fel, nu har jag förhoppningsvis skrivit tillräckligt mycket för att någon ska rätta mig isf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen har påstått att man inte får ha preferenser, däremot har det ofta kritiserats (och kommer antagligen behövas om igen) att ge folk oönskad uppmärksamhet och reducera dem till objekt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Vidhåller att ska ett sådant samtal ske ska det ske offentligt, annars har jag inget nöje av att se det utspelas 😉 

blir väldigt sällan irriterad men om man skriver en hel uppsats och försöker förklara något för nån men får som svar "fast nä" har man fan rätt att ta dens efternamn och klippa toung


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: du är ju verkligen dum på riktigt

nej, du är dum på riktigt.

så, är du nöjd med hur det här utvecklade sig? eller vad trodde du att en sådan kommentar skulle generera för svar?


   
SvaraCitera