Aviseringar
Rensa alla

Använder du Google+?


Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Näpp, har inte ens något konto (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Näpp, har inte ens något konto (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Google... vad? (Du röstade på detta alternativ)

Känner igen namnet, men har aldrig brytt mig om att kolla vad det är ens... och uppenbarligen har det inte marknadsförts tillräckligt hårt för att jag inte ska kunna hålla mig borta! Men jag klagar inte, det sista jag behöver är en till sida som vill ha min uppmärksamhet! [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Har ett konto men är inte aktiv (Du röstade på detta al


   
SvaraCitera
Åtta

André Vifot Haas:

Japp, använder det mer än Facebook (Du röstade på detta alternativ)

Jag skulle avregistrera mig från Facebook om det inte var för att jag administrerar några sidor och behöver kommunicera med släktingar någon gång per år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ett gmailkonto [blush]


   
SvaraCitera
Åtta

Jag har en UM-cirkel med 12 personer i, så några finns det allt! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Kikar in där lite då och då (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:

Japp, använder det mer än Facebook (Du röstade på detta alternativ)

För mina syften är Google+ vida överlägset Facebook, som jag numera endast använder för att irritera alla mina bekanta med politisk propaganda. G+ fokuserar på interaktion och content, till skillnad från Facebook som helt och hållet går ut på att låta ointressanta människor runka sina egon. En underbar sidoeffekt av det är att alla mongon man gick på gymnasiet med inte vill använda någonting annat än Facebook till att posta fullständigt meningslösa statusuppdateringar om sin hund, frukost, ungar, chartersemester och andra svenssonfenomen som ingen mentalt frisk människa orkar med att läsa om.

André Vifot Haas:

Google+ är fortfarande låååååååååååångt ifrån Facebooks siffror

Google+ är även något heeeeeeeeeeeeeeeelt annat än Facebook, så det är en ganska meningslös jämförelse.

kulturmarxisten:

grupp och eventfunktioner i fb är överlägsen atm.

När kollade du upp den saken senast? Ett av områdena där G+ verkligen lyser är just events, mycket tack vare integrationen med andra Googleprodukter som Google Calendar, GMail och Android. Facebook är fullständigt akterseglat på den fronten.

Beträffande grupper så har du sedan i förrgår "Communities" på G+. Jag har inte mer än småtittat på dem, men de har åtminstone ett betydligt bättre interface än ansiktsburkens motsvarighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

När kollade du upp den saken senast? Ett av områdena där G+ verkligen lyser är just events, mycket tack vare integrationen med andra Googleprodukter som Google Calendar, GMail och Android. Facebook är fullständigt akterseglat på den fronten.

Jo men vad spelar det för roll om ens vänner inte är där? Ganska osmidigt då.


   
SvaraCitera

kulturmarxisten:

Jo men vad spelar det för roll om ens vänner inte är där?

Det är ett helt annat problem. En ganska smidig lösning är att dina vänner inte behöver ha G+ för att delta; om de inte har ett konto skickar Google all information till dem via mail istället, tillsammans med en uppmaning om att skapa en profil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Näpp, har inte ens något konto (Du röstade på detta alternativ)

Försöker att inte stödja google mer än nödvändigt.


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:

Har ett konto men är inte aktiv (Du röstade på detta alternativ)

Antar jag eftersom jag har gmail + youtube och google vill att man ska vara inloggad på youtube under sitt riktiga namn. (Alá Kina's twitter censur? [censur]).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Näpp, har inte ens något konto (Du röstade på detta alternativ)

Men hellre det än facebook.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Google... vad? (Du röstade på detta alternativ)

Tobbish:

Känner igen namnet, men har aldrig brytt mig om att kolla vad det är


   
SvaraCitera