Aviseringar
Rensa alla

Appen Periscope


Lounge: Nej

Ring Siewert Öholm då, osv osv


   
SvaraCitera

Starkill91 :
Folk är rätt krokade som laddar ner dessa spion appar i sina mobiler. 
Den är inte mkt värre än Snapchat! 

Tur att man inte känner sig så ensam och bekräftelse kåt att man måste använda alla sociala media appar. Att blotta sig för öka sitt sociala nätverk har ett pris- integriteten.  

Integritet och rättstavning.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Värst vad många sociala medier som ska komma. Jag vill se fler osociala medier istället. 

hur skulle dessa te sig? Mycket glad

rotorblad:
Mina lärare hänger där, det är nog med anledning att hålla mig borta.

har hen hotat med det? AJ SEE WHAT YOU DO


   
SvaraCitera

Lounge:
har hen hotat med det? AJ SEE WHAT YOU DO

Mja, åtminstone rektorn och en till har appen och har kommenterat på livestreams sända i området såatteh heh. Nåväl, det var visserligen inte särskilt lockande innan heller för den delen.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

rotorblad: Mja, åtminstone rektorn och en till har appen och har kommenterat på livestreams sända i området såatteh heh. Nåväl, det var visserligen inte särskilt lockande innan heller för den delen.

åh gud vad läskigt! vad har de kommenterat? 


   
SvaraCitera

Hmm inte hört talas om


   
SvaraCitera

jo men det är rätt bra också att man bara kan gå in och säga som man känner, det blir verkligare liksom


   
SvaraCitera

Lounge:

åh gud vad läskigt! vad har de kommenterat? 

Haha, var inte själv med, men vet att det under någon musiklektion i årskursen under livesändes och rektorn hälsade till läraren på lektionen via periscope.
Syftet med att de har det ska vara att de vill ha lite översyn men inte förbjuda då det tidigare varit liknande grejer uppe med exempelvis ask och elever inte vågat prata om kränkningar och hat i rädsla att få förbud mot appen. Så det är säkert bra någonstans.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

rotorblad:

Haha, var inte själv med, men vet att det under någon musiklektion i årskursen under livesändes och rektorn hälsade till läraren på lektionen via periscope.
Syftet med att de har det ska vara att de vill ha lite översyn men inte förbjuda då det tidigare varit liknande grejer uppe med exempelvis ask och elever inte vågat prata om kränkningar och hat i rädsla att få förbud mot appen. Så det är säkert bra någonstans.

Ja det låter väl som en bra lösning. Sedan kan man ju fråga sig hur mycket inflytande skolan ska ha på elevernas användande av sociala medier men är väl speciellt när det handlat om ungdomar och barn under 18.


   
SvaraCitera

Lounge:

Ja det låter väl som en bra lösning. Sedan kan man ju fråga sig hur mycket inflytande skolan ska ha på elevernas användande av sociala medier men är väl speciellt när det handlat om ungdomar och barn under 18.

Ja precis, eftersom min skola har en hel drös 12-åringar känns det i alla fall hyfsat rimligt osv.


   
SvaraCitera