Aviseringar
Rensa alla

Apple är störst i mobilbranschen


Åtta

aristoteles:

Ja, fanboyism rent generellt är ganska tragiskt.

Säker på att du inte kastar lite sten i glashus nu? [wink]


   
SvaraCitera

sftd:

På vilket sätt kommer android våldta iphone?

Apple låser sig. De tillåter ej användarna att leka och experimentera.
Apple får bakslag nu då det införs EUlagar på microUSB

Det som gör Iphonen så galet mycket bättre är inte deras multitouch, det är deras grafiska gränssnitt.

Detta ska nu Androids också få (då det ej är något Apple verkar ha patent på). Och på det har Androidanvändarna mycketmycketmyckemycketmycket bredare marknad när det gäller priser och varianter.

Att Apple tagit patent på så mycket är ren idioti. För de bromsar utvecklingen (tro mig, Google hade gjort det bättre med deras teknik)

Dessutom ses just nu Iphonen som en mode accessoar. Och sånt har en tendens att bli omodernt helt plötsligt. Även om telefonen är bra, speciellt för idioter och barn, så börjar de halka efter på marknaden.

Android har trots allt passerat Apple när det gäller antal telefoner med deras OS på maknaden (dock att Iphonen är den mest sålda telefonen är säkert sant) på bara något år. För ett år sedan var Android inget mer än småskit, en liten fluga i ögat på Apple. Nu är de deras största fiende.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Ja, fanboyism rent generellt är ganska tragiskt.
Att helt leva på fanboys är dock en bedrift.

Vilket apple inte gör, men okej. Märks iaf att du är en hater iaf. [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Slumpartad:

tro mig, Google hade gjort det bättre med deras teknik

[rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes]

Google går en annan väg en Apple. Google hade inte gjort det bättre. [smile]


   
SvaraCitera

Kablash__:

Google går en annan väg en Apple. Google hade inte gjort det bättre. [smile]

Klart. För google gillar sina användare före pengarna [wink]


   
SvaraCitera

Åtta:

Säker på att du inte kastar lite sten i glashus nu? [wink]

Vad är jag fanboy av anser du?^^

Kablash__:

Vilket apple inte gör,

Sa ingenting om apple, den där slutsatsen drog du själv.


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Klart. För google gillar sina användare före pengarna

Haha, haha, haha. Google är som vilket storföretag som helst, deras huvuduppgift är att tjäna pengar.

Android-telefoner måste ha så mycket mer kraftfulla saker för att få deras UI att vara mjukt och fint. Märks när de enda de bryr sig om är att punga ut den senaste tekniken i varje modell istället för att få hårdvaran och mjukvaran att passa ihop perfekt.

Apple går på hur OSet känns, Android går på så kraftfulla mobiler som möjligt.

Men ja, Android ligger före iOS på vissa punkter som dock är en smaksak och inte en universell smak. iOS ligger för på andra punkter. Att säga att någon av dem är bättre än den andra är bara bullshit.


   
SvaraCitera
Åtta

aristoteles:

Vad är jag fanboy av anser du?^^

Image


   
SvaraCitera

aristoteles:

Sa ingenting om apple, den där slutsatsen drog du själv.

Haha, har diskuterat Apple med dig förut så va inte en svår slutsats att dra. Men om jag nu hade fel får du gärna rätta mig.


   
SvaraCitera

Åtta:

aristoteles:

Arch? Nog för att jag gillar det, men jag använder debian på ca 15x så många system.

Att vara fanboy och att använda det som uppfyller kraven är nödvändigtvis inte samma sak. Jag använder det som jag ser som mest lämpat för situationen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kablash__:

Haha, har diskuterat Apple med dig förut så va inte en svår slutsats att dra. Men om jag nu hade fel får du gärna rätta mig.

Jag åsyftade inte någon speciell, menade bara på att sådant troligen förekommer. Tror jag iaf.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Åtta

aristoteles:

Jag använder det som jag ser som mest lämpat för situationen.

Du tror inte att det är så 99% av alla fanboys resonerar? "Det här är det jag tycker är bäst. Jag använder det därför att det är bäst. Alla som använder något annat använder bevisligen något som inte är bäst."


   
SvaraCitera

aristoteles:

Jag åsyftade inte någon speciell, menade bara på att sådant troligen förekommer. Tror jag iaf.

Ah okej, har svårt att tro att du inte menade just Apple då du faktiskt är en vanlig Apple-hater, eller kanske bara Iphone-hater, vet inte riktigt.

Men aaa, va lite dumt att dra egna slutsatser sådär bara.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Önskar jag var som åtta, han är så smart 🙁
Är seriös om ni skulle få för er nåt annat! [mad]


   
SvaraCitera

Åtta:

Du tror inte att det är så 99% av alla fanboys resonerar?

Jodå så rsonerar dom säkerligen. Men tycker dom inte som jag så är dom både fula och dumma.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Haha, haha, haha. Google är som vilket storföretag som helst, deras huvuduppgift är att tjäna pengar.

Fast de tar ju trots allt åt sig av användarnas åsikter. Något som verkligen ALLA andra stora företag verkar sakna.

Kablash__:

få hårdvaran och mjukvaran att passa ihop perfekt.

Inser du själv hur mycket jobb det är att kolla det med ALLA modeller som finns? Användarna som uppdaterar sina telefoner vid releaserna är ofta medvetna om att de är betatestare. Speciellt här i sverige då vi oftast får våra updateringar tidigare än resten av världen i just det syftet: Att se till så produkten är bra.

Kablash__:

Apple går på hur OSet känns, Android går på så kraftfulla mobiler som möjligt.

Det tvivlar jag starkt på. Android utvecklas ju inte för nyare modellerna bara... De äldre får ju fortfarande nya uppdateringarna hela tiden. Undantagen är de telefoner som använder modifierade OS, tex Samsung och Ericsson, där telefonföretagen också måste fixa å trixa lite först. Och säga ja eller nej. Men köper man en HTC så är man ju näst intill garanterad att få nya grejerna långt framöver.

Kablash__:

Att säga att någon av dem är bättre än den andra är bara bullshit.

Det som gör Iphonen som mest överägsen är som jag skrev dess gränssnitt. Och detta ska som jag förstått det komma till Androidsen inom kort. Det är det gränssnittet som gör Iphonen så rapp och härlig å fippla med.

Men som du säger så har båda för och nackdelar. Iphonen har ju, minus sin kostnad, större massa att passa med. Då den passar bra med idioter pga dess simpelhet.


   
SvaraCitera

Slumpartad:

det är deras grafiska gränssnitt.

Detta ska nu Androids också få

vah, fattar inte :$ vad är det som är så överlägset med apples GUI? de gånger jag har pillat på en iphone kändes det ungefär som androids fast utan home screen, typ 😛


   
SvaraCitera

farbror gugge:

vah, fattar inte :$ vad är det som är så överlägset med apples GUI? de gånger jag har pillat på en iphone kändes det mest som typ androids fast utan home screen, typ 😛

Den är snabbare.

Saker du gör sker snabbare tack vare hur den tänker.

Men tycker dock att avsaknaden av home screens är en sjukt stor nackdel. Älskar home screensen å hur lätt jag kan läsa nyheter från diverse saker och ha snabb koll på allt.


   
SvaraCitera