Aviseringar
Rensa alla

Appropå griskött på moskéer (...)


Luna Lovegood:

Shit vilken risk jag tar nu, men vad fan har hänt med dig?

Jag skrattade jättelänge. Tack. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Är väl ingen med något innanför pannbenet som inte tillåter religiösa att reagera negativt?

Men det är väldigt många som menar att religiösa inte får ta kritik negativt för vi har "yttrande-fucking-het!!!11!!", typ. Och det är inte relevant alls hur pass mycket eller lite de har innanför pannbenet, herr moderator (är inte det ett påhopp mot folk som faktiskt inte har mycket innanför pannbenet, tycker nog det, varna dig själv).

Jonnybravo91:

När har de nånsin stoppats?

När påstår jag att de har stoppats?

Jonnybravo91:

Om något ser jag främst religiösa som vill stoppa andra från att göra vad dessa vill.

Skapa en tråd om det då om det känns som ett intressant ämne.[smile]


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Läs i tråden om griskött på moskéer.

Du borde läsa i tråden om griskött och moskéer, för det är ingen som menar där att religiösa inte för ta illa upp. Däremot att man inte ska känna sig hotad när man riktar kritik mot religiösa grupper, bli kallas exempelvis islamofob och att religion på samma villkor som andra världsuppfattningar ska kunna kritiseras. Vilket jag tycker är asbra!


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Men det är väldigt många som menar att religiösa inte får ta kritik negativt för vi har "yttrande-fucking-het!!!11!!", typ.

Vem/vilka menar att religiösa inte får ta kritik negativt?

Luna Lovegood:

När påstår jag att de har stoppats?

"Religiösa FÅR inte" tolkar jag som om de har faktiskt på något sätt stoppats, eller försökt stoppats.

Men för att ställa om frågan då. När har de nånsin inte fått reagera negativt?

Luna Lovegood:

Skapa en tråd om det då om det känns som ett intressant ämne.[smile]

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det var så jag tolkade din post, eftersom större delen av inlägget bestod av saker i stil med: "Varför ska man få [random negativ grej] mot religiösa?" Det där med att reagera negativt tycktes mer som en sidogrej.

......okej.
Så frågor om negativt beteende mot religiösa bör alltid tolkas som att trådstartaren anser att kritik mot religion bör undantas ur yttrandefriheten, utan att man läser vidare, kanske tar ett andetag och sedan tänker lite grann och inser att all text inom tråden kan tänkas ingå och att ts faktiskt inte på något vis skrivit något alls om att man ej får kritisera religion?
Jag anser att din första post är spam, seriöst. Hade det varit jag hade jag blivit feting anmäld och fått 3 varningspoäng och en skrämmande (uuuuhhh) uppläxning. BU-HU.

Åtta:

Vem påstår att religiösa inte får reagera negativt? [confused]

Luna Lovegood:

Läs i tråden om griskött på moskéer. De flesta som yttra religiös kritik brukar även gråta om att de religiösa är så dumma som tar illa upp.

Penstrokes:

Jag skrattade jättelänge. Tack. [love]

[cute]

mediakatt:

Var finns ens nöjet i att provocera fram just ilska?

Tycker alla borde tänka över denna mening, för den är fin.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Det finns de som gör det ja. Och jag tror att de stora flertalet av dessa inte tänker så långt som att någon faktiskt kommer gå och må dåligt över det, utan snarare vill tänja gränser och se vad som kan hända.

Alltså, jag vet att en del personer gör det, men jag har rätt svårt att tro att någon majoritet skulle uppskatta andra varelsers lidande. Då skulle de väl tortera djur eller bli tandläkare eller något istället.

I och med att de flesta som är väldigt inne på att håna religiösa personer brukar göra det över internet så är väl de förväntade konsekvenserna att folk berättar att de är idioter, eller möjligen att någon blir nog irriterad för att uppsöka och mörda dem. Hur många gånger kan man bli kallad idiot innan det blir lite väl förutsägbart, liksom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

"Religiösa FÅR inte" tolkar jag som om de har faktiskt på något sätt stoppats, eller försökt stoppats.

Du är den enda i denna tråd som skrivit "religiösa får inte", kan jag då berätta. Har både läst igenom den och sökt automatiskt.[smile]

Jonnybravo91:

Vem/vilka menar att religiösa inte får ta kritik negativt?

Jonnybravo91:

När har de nånsin inte fått reagera negativt?

framtidstron är död:

.

............................................
Tänk lite själva, det skadar inte. Öppna ögonen, se på reaktionerna kring muslimers reaktion kring Vilks jävla bild. Folk gormade om extremism hit och dit, men hur många av muslimerna reagerade EGENTLIGEN extremistiskt? Och så vidare.

Enda gångerna religiösa riktigt får reagera negativt verkar vara när det är religiösa mot religiösa så att säga. Men ickereligiösa hävdar "yttrandefrihet" så fort religiösa tar illa upp, blir arga eller ledsna.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Men ickereligiösa hävdar "yttrandefrihet" så fort religiösa tar illa upp, blir arga eller ledsna.

Tycker i princip att man bara ser detta beteende när det handlar om rasism och taktik för att smutskasta muslimer. Jag tror inte det finns så många som kritiserar att muslimerna blir upprörda över Vilks-bilden, däremot att han får terrorhot osv, vilket är något helt annat.
Annars gäller problemet 15-åriga, pubertala, nyblivna propagerande ateister. Men dessa är ju trots allt inte annat än finniga, nyblivna och propagerande ateister.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Luna Lovegood:

Tänk lite själva, det skadar inte. Öppna ögonen

Och du måste inte vara superdryg mot alla som skriver i din tråd, tycker jag.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

[cute]

Alltså, inte för att du var dryg mot Åtta, utan för att du seriöst verkade tro att det innebar en stor risk. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Och du måste inte vara superdryg mot alla som skriver i din tråd, tycker jag.

Yttrandefrihet HALLÅ!

Penstrokes:

Alltså, inte för att du var dryg mot Åtta, utan för att du seriöst verkade tro att det innebar en stor risk. [crazy]

Jag blir varnad för allt (även saker jag ej skrivit, så härligt), så äh jo.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Yttrandefrihet HALLÅ!

Okej. Ja, du verkar ju verkligen ha en sann vilja att verkligen diskutera fenomenet!


   
SvaraCitera
Åtta

Luna Lovegood:

Jag blir varnad för allt (även saker jag ej skrivit, så härligt), så äh jo.

Du har fyra varningar...

Luna Lovegood:

Yttrandefrihet HALLÅ!

Notera att hon inte förbjöd dig att bete dig som en ärkesurfitta. Endast att hon fann det opassande. F.ö. så gäller UMs regler här. Yttrandefriheten lämnar du vid dörren varje gång du loggar in, i och med ditt godkännande av sagda regler.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Du borde läsa i tråden om griskött och moskéer, för det är ingen som menar där att religiösa inte för ta illa upp. Däremot att man inte ska känna sig hotad när man riktar kritik mot religiösa grupper, bli kallas exempelvis islamofob och att religion på samma villkor som andra världsuppfattningar ska kunna kritiseras. Vilket jag tycker är asbra!

Vill du gifta dig med mig? Det känns som att du förstår mig på ett sätt som ingen annan gör. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Du har fyra varningar...

Ja och jag är relativt inaktiv nu för tiden. Förr hade jag massvis för bagateller och påhittad bullshit från chatten.

Åtta:

Notera att hon inte förbjöd dig att bete dig som en ärkesurfitta. Endast att hon fann det opassande.

Snark?

Åtta:

F.ö. så gäller UMs regler här. Yttrandefriheten lämnar du vid dörren varje gång du loggar in, i och med ditt godkännande av sagda regler.

Det märks ytterst sällan.[smile]
Dold text: Eller så har UM sjukt äcklig syn på vad som är okej att säga. Förvånar mig icke.


   
SvaraCitera

Lämna myrorna i fred:

Vill du gifta dig med mig? Det känns som att du förstår mig på ett sätt som ingen annan gör.

Visst! I en skinkmoské! [love]


   
SvaraCitera