Aviseringar
Rensa alla

Appropå Sjukvården


Ämnesstartare

Så är det väl dags att privatisera hela skiten, Äldre vården, Akuten hela rasket. Privatisera sjukvården så att vi får bättre och progressiv sjukvård nu!


   
Citera
Ämnesstartare

Capelon:

Så är det väl dags att privatisera hela skiten, Äldre vården, Akuten hela rasket. Privatisera sjukvården så att vi får bättre och progressiv sjukvård nu!

nja, tror på viss bassjukvård, sålänge den är gratis och inte är någon form av tvångskollektivisering


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Privatisera sjukvården så att vi får bättre och progressiv sjukvård nu!

/le facepalm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orkar inte skriva ett "öh vill du ha det som i USA eller?"-inlägg idag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Orkar inte skriva ett "öh vill du ha det som i USA eller?"-inlägg idag...

amerikanska läget beror på försäkringsbolagens karteller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

nja, tror på viss bassjukvård, sålänge den är gratis och inte är någon form av tvångskollektivisering

Nej det funkar inte. Sjukvården måste privatisera till 100 %. Det visar nu att sjukvården är värdelös i offentlig regi och fungerar bättre om företagen tar över och styr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Nej det funkar inte. Sjukvården måste privatisera till 100 %. Det visar nu att sjukvården är värdelös i offentlig regi och fungerar bättre om företagen tar över och styr.

Jaha, du trollar. Grattis, du trollade mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill ha en sjukvård där individen är i kontroll över sin egen försäkring inte företagen eller staten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Jaha, du trollar. Grattis, du trollade mig.

Nope jag trollar inte 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Nope jag trollar inte 😛

Vinn en Darwin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Nej det funkar inte. Sjukvården måste privatisera till 100 %. Det visar nu att sjukvården är värdelös i offentlig regi och fungerar bättre om företagen tar över och styr.

en 100% privatisering av sjukvården skulle lätt leda till karteller, en minimal statlig sjukvårdsprogram bör finnas för att reglera detta. detta ska givetvis inte betalas av ngn form av skatt utan vara gratis för folket och drivas utan skattemedel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Vinn en Darwin

Let's keep us to the debate shall we?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

en 100% privatisering av sjukvården skulle lätt leda till karteller, en minimal statlig sjukvårdsprogram bör finnas för att reglera detta. detta ska givetvis inte betalas av ngn form av skatt utan vara gratis för folket och drivas utan skattemedel

Hur ska det finansieras då?`[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

en 100% privatisering av sjukvården skulle lätt leda till karteller, en minimal statlig sjukvårdsprogram bör finnas för att reglera detta. detta ska givetvis inte betalas av ngn form av skatt utan vara gratis för folket och drivas utan skattemedel

hmm hur hade du tänkt dig att vem som ska bekosta kostnaderna för det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Hur ska det finansieras då?`

genom att minimera den statliga apparaten kan man idag sänka skatterna med över 90%. genom att betala av utlandsskulden skulle landet inte vara skyldig något. samtidigt skulle intäkter av försäljning av statliga monopol generera pengar. dessa skulle lånas ut och räntan som gavs skulle finansera rättsväsende, skydd samt bassjukvård och dylikt. därigenom undviks stöld av individen.


   
SvaraCitera