Aviseringar
Rensa alla

Aprilskämt <3


Ämnesstartare

Ett l(miss)yckat aprilskämt!

I dag är det den 1 april. Inte så konstigt egentligen eftersom det var den 31 mars i går.

Har ni blivit lurad i dag? Som vanligt har många tidningar slagit knut på sig själva i försöket att presentera det roligaste aprilskämtet. Jag undrar o inte Metro var roligast som rapporterade att SL ska införa böter för folk som står till vänster i rulltrappan. Ståböter ska det kallas och kommer till för att stävja ofoget att stå fel i trappan, det är främst landsortsbor som gör det, och därmed hindra stressade storstadsbor.

Ett av de roligaste aprilskämten jag hört talas om stod en morgontidning i Stockholm för. Det är är rät många år sedan, det hände sig vid den tiden då sommartid ännu inte införts men diskuterades hett.

På den här tidningens redaktion klurades ut, som man tyckte, ett strålande skämt. Stora skämtardagen stod det följaktligen på tidningen förstasida: SOMMARTID INFÖRD! KUPP I NATT!

Alla på tidningen tyckte det hela var mycket lyckat. Inte minst tidningens chefredaktör som begav sig till morgonmötet med lätt hjärta. Han visste att det skulle bli lovord från medarbetarna för det lyckade skämtet.

När han kom tillbaka till sitt rum bröt emellertid helvetet löst. En arg, mycket arg, kvinna ringde och skällde ut honom.

- Ni har förstört mitt liv, skällde hon. Jag skulle ha åkt med ett flygplan till Luleå och därifrån med bil till en by utanför där min dotter i dag ska gifta sig. Hur ska det nu gå? Jag skulle ha haft brudklänningen med mig. Bröllopsgäster har strålat samman från jordens alla hörn nästan. och nu har ni med ert idiotiska skämt förstört alltihop. Jag missar min egen dotters bröllop och det är ert fel!

Chefredaktören svettades. Han såg framför sig kvällstidningarnas rubriker;

Stockholmsdrake förstörde de unga tus bröllop.Skandal!

Han fanns sig dock snabbt. Sade:

- Vi gör så här. Jag låter hämta en taxi hämta er där ni bor. Med den far ni ut till Bromma där ett av tidningen chartrat flygplan ska stå och vänta och föra er till Luleå. Där ska jag se till att ni kan åka vidare med en helikopter.

- Det blir bra, svarade kvinnan och lade på.

Chefredaktören andades ut. Dyrt skulle det bli men skandalen var i alla fall undanröjd.

Han arbetade vidare på sitt rum och framåt eftermiddagen hade han nästan glömt bort det hela.

Då ringde telefonen. Det var den arga damen. Nu lät hon betydligt vänligare:

- Jag vill bara tala om att jag kommit fram till min dotters bröllop. Jag vill bara säga tack för skjutsen. Och APRIL! APRIL!

(Tydligen är detta sanning)


   
Citera
Ämnesstartare

förstår inte det roliga i det hela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera

He så kan det gå. Jag upskatare historan.
Oberonde hur verklig den var.

mvh FIG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hah [bigsmile]


   
SvaraCitera

haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera