Aviseringar
Rensa alla

År 2030


Ämnesstartare

Vad tror ni kommer ha förändrats mest tills dess från & med 2015?


   
Citera
Ämnesstartare

spännande 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja jätte=)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då är man 41


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man har tagit fram bättre metoder för att bota cancer och strålbehandling är inte längre aktuellt,
fler bilar är automat och bränslesnålare,
man har lyckats ta fram en halvmammut genom att inseminera en elefanthona,
40 % av den svenska befolkningen är muslimer och 60 % har en icke-svensk bakgrund, 
Nigeria och Bangladesh har ökat enormt mycket i befolkningsmängd,
Sverige är inte längre ett rikt land utan ett land på samma nivå som dagens Polen eller Estland,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
Då är man 41

tänkte inte ens på att jag kmr/kan leva då :S 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Datorspelen är mer realistiska, oculus rift är standard till varenda spelmaskin. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla nybyggda hus kmr ha typ displayer i fönstren för olika ändamål, typ yttre och inre temperatur etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tekniken har verkligen slagit igenom och nästan allt styrs via en skärm. Jag hoppas även att man hittat ett botemedel mot cancer som funkar till nästan 100% och att ebola är utrotat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

miss2015: Vad tror ni kommer ha förändrats mest tills dess från & med 2015?

Tror mest på surfplattor, smartphones och datorer, men även bilar vad gäller eldrift (längre räckvidd+kortare laddningstid) och teknik. Vi står ju liksom redan på kanten till enorma genombrott vad gäller miljövänliga personbilar (med tanke på att dom bästa elbilarna än så länge är dyrast (tesla & fisker exempelvis) så tycker jag att vi står på kanten då medelmänniskan inte har råd med dessa).

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sverige har ännu inte några snabbtåg, men gissar att japanarna, kineserna och fransmännen  och slagit hastighetsrekord ytterligare ett flertal gånger tills dess, antagligen går deras tåg över 1000km/h by then. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hoppas på förnybar el från jetströmmarna eller från månen 


   
SvaraCitera
frukt

Jag tror att Sverige vid det laget kommer ha gått genom en ekonomisk kris.
Jag tror att decentraliserade webbplattformar och program kommer ha slagit igenom.


   
SvaraCitera
frukt

Förhoppningsvis kommer nästkommande generationer ha uppfostrats med tillräckligt vett för att fraser som "I need my meat" i diskussioner om vegetarianism upphör och att skolbarn inte ska göra en obstinat grej av vegetariandagar.


   
SvaraCitera

Muslimerna kommer att ha förstört hela Europa.


   
SvaraCitera