Aviseringar
Rensa alla

Arbeta som lärare, i tyskland?


KSENIA

Bratwurst:

Blir lite förvirrad här, måste man bli lärare i två ämnen?

svar ja, för att få en lärarexamen nuförtiden ska man ha två ämnen :S:S:S

Bratwurst:

så stod det utbildning för ?,? och lärare (SA)

de kanske menade att man har möjligthet att välja kurser inom det programmet som passar till lärarutbildningen, men du måste till exempel ha matematik D med dig från gymnasiet för att få behörighet till matematiklärarutbildnngen på högskolan eller engelska B för att få behörighet till engelsklärarutbildningen osv[confused][confused]


   
SvaraCitera

KSENIA:

specialpedagog

men detta behövs det väl en lång utbildning för?


   
SvaraCitera
Åtta

Bratwurst:

Förstår inte vad du menar...

På den här skitsnyg​ga sidan kan du läsa om lite allt möjligt när det gäller att flytta inom EU. På den här ännu snyggare sidan kan du läsa specifikt om sjukvård.


   
SvaraCitera
KSENIA

isola:

men detta behövs det väl en lång utbildning för?

det är en inriktning inom lärarprogrammet, istället för att välja ett till ämne kan man välja specialpedagogik.


   
SvaraCitera

KSENIA:

det är en inriktning inom lärarprogrammet, istället för att välja ett till ämne kan man välja specialpedagogik.

är du färdig lärare nu?


   
SvaraCitera
KSENIA

isola:

är du färdig lärare nu?

nä, och har inte ens specialpedagogik som inriktning[wink][wink]


   
SvaraCitera

KSENIA:

nä, och har inte ens specialpedagogik som inriktning[wink][wink]

Men galet att du får arbeta som det då!! Fast bra för dig iof [wink]


   
SvaraCitera
KSENIA

isola:

Men galet att du får arbeta som det då!! Fast bra för dig iof

JA ALLTSÅ... JAG LÄR MIG JU YRKET TUSEN GÅNGER MER AV ATT ARBETA MED DET ÄN ATT BARA LÄSA BÖCKER OM DET[wink][wink]


   
SvaraCitera

KSENIA:

JA ALLTSÅ... JAG LÄR MIG JU YRKET TUSEN GÅNGER MER AV ATT ARBETA MED DET ÄN ATT BARA LÄSA BÖCKER OM DET[wink][wink]

Det är ju så. Är ej utbildad förskolelärare, men har lärt mig så mkt mkt av att få arbeta som det. Ska någon dag läsa till det tror jag, men känns inte som att några böcker kan lära mig så mkt mer än de förskolelärare och barn jag jobbat med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KSENIA:

svar ja, för att få en lärarexamen nuförtiden ska man ha två ämnen :S:S:S

Haha, va knäppt... [tard]


   
SvaraCitera