Aviseringar
Rensa alla

Arbeten ni har sökt men inte fått?


Ämnesstartare

Kan ni berätta lite om olika platser ni har sökt men nekats till?

Eller har ni alltid lyckats när ni sökt?

Jag behöver höra från de "bästa", de som har arbetat mest här. Men tar gärna del av allas historier! 

Shoot!! 


   
Citera
Ämnesstartare

Du vet att det här kan bli världens längaste tråd va?


   
SvaraCitera

Medarbetare på Coop. 
Medarbetare på Karlssons. 
Lokalvårdare på biograf. 
Typ vaktmästare på kyrkogård. 
Säsongsarbetare på kyrkogård. 
Medarbetare på Lidl.
Hemtjänsten. 
Personlig assistent. 
Lokalvårdare för kontor. 
Olika städfirmor.
Fiskbilen.
Glassbilen.
Medarbetare på Ica Kvantum. 
Medarbetare på Ica Maxi.

Det är jobb som jag sökt till, men inte fått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sökte senast på europeiska socialfonden/arbetsmarknadenenheten och fick veta att jag måste va klar utbildad så ca om 150 år

Annars typ 500 butiker efter studenten 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får se efter påsk om jag blir nekad. Hoppas att jag blir det men samtidigt inte 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sökte som liftvakt i rixgränsen samt björklided var tyvär alldeles för sen med att lämna cw å pb,  annars hade jag levt drömmen just nu..  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blev nekad på sias glassfabrik 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag sökte helgjobb på en massa djuraffärer, en svarade och sa att de redan hade tillräckligt med folk, resten strunta i att svara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:
Du vet att det här kan bli världens längaste tråd va?

Det är väl jättebra, kanske ökar vissa människors självkänslor om de hittar hit och kan ta del av det vi skriver! 🙂 


   
SvaraCitera

S3ON:

Det är väl jättebra, kanske ökar vissa människors självkänslor om de hittar hit och kan ta del av det vi skriver! 🙂 

Hur kan det ÖKA självkänslan när man inser att det är omöjligt att få tag på jobb?


   
SvaraCitera

Du har tappat stinget streon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bigcitylaif:
Sökte som liftvakt i rixgränsen samt björklided var tyvär alldeles för sen med att lämna cw å pb,  annars hade jag levt drömmen just nu..  

Åh, har också sökt diverse platser som liftvakt i olika liftsystem landet över. Sökte även i alperna för några år sedan.. Sökte som skid & snowboardinstruktör också. Blir så jävla upprörd när en hör om andra som får sådana arbeten trots att de aldrig har stått på ett par skidor... Bara för att de har varit medlemmar i ngn jävla idrottsklubb som sysslat med ngn helt annan sportjävel liksom. :s

det kanske lönar sig att dra upp och söka på plats? så de ser med egna ögon att man kan åka liksom? 

  

  

sjöhest: Jag sökte helgjobb på en massa djuraffärer, en svarade och sa att de redan hade tillräckligt med folk, resten strunta i att svara.

Du borde höra av dig till de som inte svarade! Mer eller mindre terrorisera dem med tele-samtal tills de svarar. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW har aldrig blivit nekad arbete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har bara sökt förskolejobb och jag har fått varenda ett. Inte så många iof. Skulle nog bli rätt uhuhuuhuhu om jag fick ett nej, men det vet jag ju är ngt naturligt och som händer alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: Hur kan det ÖKA självkänslan när man inser att det är omöjligt att få tag på jobb?

Nej men alltså, en kanske tror att det bara är en själv som inte lyckats få jobb, att alla andra lyckas, att det är en sj det är fel på. Men genom att läsa här får man se att i princip jättemånga om inte alla också har blivit nekade flera gånger. Rodnar


   
SvaraCitera