Aviseringar
Rensa alla

Arbetsförmedlingen...


Ämnesstartare

AlexFrågar:

vafan kan man få av soc då?

Ja, bidragsfuska bara som alla andra gör! Nej, vänta! Haha! Regeringen kommer göra så att precis såna som du inte kommer kunna göra det.

[bigcheers]


   
SvaraCitera

Now_what:

söker man inte jobb i 3 mån själv först, sen praktik?

Kanske är olika på olika ställen, jag fick gå cp-kurs iaf 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Kanske är olika på olika ställen, jag fick gå cp-kurs iaf 😛

ok..ska dit nu i veckan och få skiten underskriven första gången..och jag har inte gjort något speciellt - kanske jag skulle? [ops]


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Arbetsförnedringen

...eller asbestförmedlingen.

OT
Man kan inte få socialbidrag om man exempelvis har besparingar. Dessutom finns det en fin lista på vad man inte får ha, dyra grejer får man sälja [y]

Dessutom så är dina föräldrar skyldiga att försörja dig.

Jag fick ett brev från Uppsala kommun (Centrum för Vuxnas lärande rättare sagt) där de erbjuder 16-19åringar som inte gått klart gymnasiet att hoppa på en kurs de har i typ en månad. Målet är att man ska få praktik och sen förhoppningsvis få fast anställning


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Ja, bidragsfuska bara som alla andra gör! Nej, vänta! Haha! Regeringen kommer göra så att precis såna som du inte kommer kunna göra det.

Hur är det att bidragsfuska att vilja ha

AlexFrågar:

så ja kan överleva...

när man är arbetslös? Psäriöst.


   
SvaraCitera

batterseabardot:

Dessutom så är dina föräldrar skyldiga att försörja dig.

Tror inte det, inte om han inte går i gymnasiet. Har för mig att försörjningsplikt gäller till 18 års ålder eller, om personen utbildar sig, till 21 års ålder (men är inte säker).


   
SvaraCitera

Stringburka:

Har för mig att försörjningsplikt gäller till 18 års ålder

Mjo det kanske var 18. Fick för mig att det var upp till 20. Du har nog rätt där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Hur är det att bidragsfuska att vilja ha

1+2?


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

1+2?

Öh, va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Öh, va?

Precis [wink].


   
SvaraCitera
purren

alla företag tar bara folk från bemanningsföretag numera, så håll dig till dom ist så kanske du får ett jobb.[tired]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera