Aviseringar
Rensa alla

Arbetsförmedlingen


Ämnesstartare

Hej jag håller på att gå med i arbetsförmedlingen, jag har inget jobb men ska söka..
Har skrivit in mig på arbetsförmedlingens hemsida samt gjort klart mitt cv, Och har vart nere på AF efter detta..
iaf Fick en skit dålig handledare eller va man ska kalla de..
Fattar knappt va hon säger, skit dålig på att förklara och hon kan inte prata ren svenska hon bryter som fan på nått arabspråk..
Jag ska tydligen fixa en jobbcoach nu, och när ja hittat en jobbcoach ska ja ta den coachens KA nummer, och gå ner Arbetsförmedlingen och tala om numret för dom, sen ska arbetsförmedlningen ta kontakt med coachen och tala om att jag söker de jobbet (om jag fattat rätt) sen ringer coachen upp mig och snackar med mig och kanske bokar en arbetsintervju.. Men till problemet så.. Ja hajjar inte riktigt vad en jobbcoach är... fattar ingenting av detta känner mig helt lost..
Är de nån här som har gått med i AF för inte så länge sen som skulle kunna hjälpa mig lite? Har ju kommit så långt vill ju ha pengarna därifrån och kunna söka jobb :s


   
Citera
Ämnesetiketter

robin15:

hon kan inte prata ren svenska hon bryter som fan på nått arabspråk..

Tycker sånt här bör testast innan de får jobba med folk när de inte ens kan språket. Vet lärare som var så med. Kunde knappt förklara och ingen förstod vad hon pratade om.

robin15:

Har ju kommit så långt vill ju ha pengarna därifrån och kunna söka jobb :s

Du måste väl gå 3 månader innan du får pengar? Arbetsgaranti för ungdomar eller vad fan det heter. Och det är inte mycket du får då.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

robin15:

Ja hajjar inte riktigt vad en jobbcoach är...

De är som en personlig tränare, fast de ska hjälpa dig få jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Tycker sånt här bör testast innan de får jobba med folk när de inte ens kan språket. .

A exakt, man blir ju bara förbannad när dom där får jobb på såna ställen.

Slumpartad:

Du måste väl gå 3 månader innan du får pengar? Arbetsgaranti för ungdomar eller vad fan det heter. Och det är inte mycket du får då.

Japp 😛 De är jag medveten om, men ju längre tid de här tar ju längre tid tar de att få pengarna.. De som är problemet därför jag vill fixa de så snabbt som möjligt.. Läste nu att man kunde få en jobbcoach av arbetsförmedlingen oxå så får nog ta en av dom blir lättast så..
Fan ja tycker de e sjukt dålig service, man går dit tar en lapp.. Sen när de är ens tur så behöver man lite mer hjälp, då ber dom en sitta och vänta i typ 30 min innan man får hjälp, eller så skickar dom hem en och säg återkom imorgon o lalala. Man får ju lite flipp på de dära[n]


   
SvaraCitera

Bara så du vet så lär du "rapportera in" så fort din 3-månaders period gått ut. Jag fick vänta i en månad till innan jag fick börja min praktikperiod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Bara så du vet så lär du "rapportera in" så fort din 3-månaders period gått ut. Jag fick vänta i en månad till innan jag fick börja min praktikperiod.

Nu hajja ja inte ett piss :O


   
SvaraCitera

robin15:

Nu hajja ja inte ett piss :O

Varje månad måste du rapportera in vad du sökt till.

Och för att börja din praktiperiod (då du får pengar) så måste du rapportera in först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Varje månad måste du rapportera in vad du sökt till.

Och för att börja din praktiperiod (då du får pengar) så måste du rapportera in först.

Men man söker väl typ 1 gång i vecka eller nått sånt? Har för mig att de stod de att man ska gå ner dit och söka jobb minst 1 gång i veckan. Eller så kunde man söka hemifrån och ringa och "rapportera in" vad man sökt[surprised]


   
SvaraCitera

robin15:

Eller så kunde man söka hemifrån och ringa och "rapportera in" vad man sökt

Så här jag gjort.


   
SvaraCitera

skrev nyss in mig på arbetsförmedlingen. tackade nej till jobbcoach dock. orka möten lix [crazy][wink][cute][smile][party][y][tard]


   
SvaraCitera

Arbetsförmedlingarna är inte till för oss arbetslösa, de är till för att få en att känna sig dålig för att man inte har ett jobb och få en att acceptera alla meningslösa skitjobb med kassa villkor och värdelösa löner som finns. Jobbcoacherna är ett gäng smilfinkar som ska göra dig mer säljbar som arbetskraft och göra klart för dig att det är dig det är fel på och att det är ditt fel att du inte har ett jobb. Deras uppgift är att tvinga dig att sänka dina krav och att få dig att anpassa dig efter arbetsköpares behov. Om du inte haft arbete tidigare kommer du inte heller att få pengar förrän om 3 månader när du hamnar i ungdomsgarantin, se till att du får ett bevis på att du är inskriven och sök sen socialbidrag. Tacka nej till alla coacher, kurser och annan skit de vill pracka på dig.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

tackade nej till jobbcoach dock. orka möten lix

Jag blev aldrig ens erbjuden en [sad][cute]

Förövrigt startade "En Himmelsk Drog" när jag skulle citera dig [blush]


   
SvaraCitera

robin15:

Jag ska tydligen fixa en jobbcoach nu

Lol? jag fick en jobbcoach, ofta du måste leta på en själv? o.O

Btw, det sög. Hon typ "aaaah men ska på semter nu så om vi ses om... en månad? 🙂 så skriver du ett CV tills dess"

Mycket hjälp man fick där 😛

Aja du får ju dina slantar iaf men söka jobb på egen hand tror jag är bäst, dock kan jag rekommendera att fråga om dom har några praktikplatser på gång, är på en nu och det ser ganska ljust ut för min framtid 🙂


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

att acceptera alla meningslösa skitjobb

Hmmm ja, det är väll det man får om man inte har kontakter eller har pluggat nått?

Inte för att jag tycker att AF är speciellt bra men är iaf bättre än inget om man inte orkar plugga.


   
SvaraCitera

Arbetsförnedringen bidrar inte till att ge människor jobb. Såklart så skapas det inte fler jobb bara för att alla arbetslösa lär sig skriva CV och "sälja sig själva" (spyr!).

Arbetsförnedringens funktion är...

1: Ett sätt för staten att utöva kontroll och disciplinera de massor som påtvingats arbetslöshet.

2: Att bryta ner människors stolthet och självkänsla så att de tillslut blir som slavar som är villiga att acceptera vilken skit som helst.

En jävla skit alltså, diktaturfasoner.


   
SvaraCitera

De enda jobb som jobbcoacher skapar är jobbet som jobbcoacher.


   
SvaraCitera