Aviseringar
Rensa alla

arbetsintervju imorgon och jag har problem


Ämnesstartare

Ska på intervju/provjobb imorgon, det är ett jobb på ett cafe jag verkligen vill ha!

MEN, jag har ett problem.
Jag åker på långresa i nov,alltså kan jag bara jobba fram till dess. Har under hela sommaren sökt jobb som jag ska kunna ha nu de resterande månaderna men det är inte förrän nu jag fått respons.

De vet inte om att jag ska åka iväg. Hur ska jag lägga fram det så bra som möjligt? ska jag ens nämna det?

Det är 3 månader kvar och jag behöver verkligen ett jobb dessa månaderna och speciellt detta, men det känns som, varför skulle de anställa någon som ändå ska åka iväg sen.... ?

Vad tycker ni?


   
Citera

fråga först vad de tänkt sig för anställning, vad de söker för något..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

fråga först vad de tänkt sig för anställning, vad de söker för något..

självklart.
men om det visar sig att de vill anställa någon, 50 % eller mer, det kvittar ju egentligen. vad säger jag då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen?


   
SvaraCitera

Human:

ska jag ens nämna det?

Jag hade inte gjort det. Jobba och sen säg upp dig några veckor innan du ska åka.


   
SvaraCitera

Nämn det inte. Jag är själv chef och har haft ganska många anställningsintervjuer. Jag skulle iaf inte vilja anställa någon som inte kommer ha en framtid inom företaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Nämn det inte. Jag är själv chef och har haft ganska många anställningsintervjuer. Jag skulle iaf inte vilja anställa någon som inte kommer ha en framtid inom företaget.

det kan jag absolut tänka mig.
Om de frågar mig något om det då? vad hade du velat höra? jag vill ju ändå göra så bra intryck som möjligt.


   
SvaraCitera

Human:

Om de frågar mig något om det då? vad hade du velat höra? jag vill ju ändå göra så bra intryck som möjligt.

Det är ett svårt beslut, som jag inte kan ta åt dig. Vad du än väljer att göra, så kan det få konsekvenser som inte blir till din fördel i framtiden. Rent spontant skulle jag rekommendera att du helt enkelt ljuger och säger ungefär vad du tror att han vill höra. Men det måste vara trovärdigt och ställer krav på att du kan manipulera. Men om du nu väljer att ljuga, så kan arbetsgivaren ta illa vid sig när du sedan sticker, vilket kan göra att han blir en dålig merit för framtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

blir en dålig merit för framtiden.

åkte dit och provjobbade men det behöve aldrig nämnas någonting om resan. Väntar på att de ska höra av sig nu..

iaf, jag tänkte fråga dig en sak till, i och med att du är chef... tänkte sticka till stan imorgon och lämna några fler cv'n. Jag vill verkligen att det ska vara perfekt så jag kan få ett jobb någon gång.. ska man lämna cv'et i kuvert eller som det är? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Human:

Jag vill verkligen att det ska vara perfekt så jag kan få ett jobb någon gång.. ska man lämna cv'et i kuvert eller som det är?

Som det är. För du bör presentera dig och då kan du använda ditt CV [cheers]

Är det något som är värdelöst, så är de folk som kommer in, lämnar CV:et och knappt säger ett ord. Inget bra intryck.


   
SvaraCitera