Aviseringar
Rensa alla

Arbetskraftsinvandring hjälper inte offentlig sektor


Ämnesstartare

Sheriffen:

Vad skulle det vara bra för?

Ger oss bättre ekonomi!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Ger oss bättre ekonomi!

Om alla jobbar ja, vilket inte alla kommer att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Jag säger det igen. Fri invandring och öppna gränser nu!

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Om alla jobbar ja, vilket inte alla kommer att göra.

Jobbar alla nu eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Jobbar alla nu eller?

Nej och vad beror det på? Vi importerar för mycket människor.


   
SvaraCitera

"Av 4,4 miljooner människor på arbetsmarknaden är 800 000 utrikes föddda. Utan dem skulle det svenska samhället upphöra att fungera"

Christer Hallerby, statssekreterare hos integrationsminister Nyamko Sabuni. Dagens Metro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blir hellre opererad av en kompetent invandrare än en svensk som fått jobbet för att ingen bättre finns att tillgå.

Skulle jag skylla min nuvarande arbetslöshet på att vi tar inte för mycket invandrare? Nä, knappast. Ta gärna in fler, så länge de inte är kriminellt belastade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Jag blir hellre opererad av en kompetent invandrare än en svensk som fått jobbet för att ingen bättre finns att tillgå.

Jag ser inget fel att kompetenta människor flyttar hit med spetskompetens som t.ex kirurger utan analfabeter och islamister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

analfabeter

Precis, för det är deras fel [rolleyes]

Sheriffen:

islamister

Precis, för ingen har rätt till sin egen åsikt [rolleyes]


   
SvaraCitera

Srbija:

Precis, för det är deras fel [rolleyes]

Spelar väl ingen roll vems fel det är? De är en belastning för samhället oavsett, till skillnad från riktiga kirurger som faktiskt behövs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anklever:

Spelar väl ingen roll vems fel det är? De är en belastning för samhället oavsett, till skillnad från riktiga kirurger som faktiskt behövs.

Vad spelar det för roll om vilken 'belastning det har på samhället', de ska inte behöva straffas för något de aldrig har fått möjlighet till.


   
SvaraCitera

Srbija:

Vad spelar det för roll om vilken 'belastning det har på samhället', de ska inte behöva straffas för något de aldrig har fått möjlighet till.

Att komma in i Sverige och sedan leva på bidrag i en segregerad kriminell förort är nog ett värre straff än att bara låta personen söka lycka i något annat land.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anklever:

Att komma in i Sverige och sedan leva på bidrag i en segregerad kriminell förort är nog ett värre straff än att bara låta personen söka lycka i något annat land.

Tänk på de som inte har mat på bordet varje dag, är det bättre att svälta till döds eller?


   
SvaraCitera

Srbija:

Tänk på de som inte har mat på bordet varje dag, är det bättre att svälta till döds eller?

Har man inte mat på bordet har man inte direkt råd att åka ut på världsresor och komma till Sverige om man bor på andra sidan jorden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anklever:

Har man inte mat på bordet har man inte direkt råd att åka ut på världsresor och komma till Sverige.

Spela dum då [rolleyes]


   
SvaraCitera