Aviseringar
Rensa alla

Arbetsläger istället för fängelser?


internet:

nej, det är inte till för rehabilitering även fast det finns personer som påstår så. de är möjligen ett försök till rehabilitering.

Macktorsken:

Fortfarande till för rehabilitering.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Macktorsken: Fortfarande till för rehabilitering.

håll käften


   
SvaraCitera

internet:

håll käften

Macktorsken:

Fortfarande till för rehabilitering.


   
SvaraCitera

jag börjar snart gråta din jävla mobbare!!!!


   
SvaraCitera

internet:

håll käften

[love]

Håller förövrigt med.


   
SvaraCitera

internet:

att fängelse skulle vara rehabiliterande på något sätt är typ världens största myt.

visste inte att folk ens trodde det tbh

internet:

nej, det är till för förvaring och för att statuera exempel, och tillhör en förlegad människosyn.

yes (mycket bra inlägg)

men glöm inte vedergällningstanken, tror den står för mycket av det förlegade. det är i grund och botten främst den som motsätter sig ett skademinimerande rättsväsende.


   
SvaraCitera

De har inte tillgång till internet, bara som en parentes. Telefonsamtalen vet jag inte, men jag tvivlar.


   
SvaraCitera

Låter som en bra idé! Problemet är väl alla som blir arbetslösa bara :p


   
SvaraCitera

Brk g:

men glöm inte vedergällningstanken, tror den står för mycket av det förlegade. det är i grund och botten främst den som motsätter sig ett skademinimerande rättsväsende.

yes, precis.


   
SvaraCitera

hade vi haft arbetskraftsbrist i sverige så visst 🙂


   
SvaraCitera

men neh förresten, skulle säkert komma någon fack-nisse och blanda sig i och kräva att dom minsann ska ha full lön och ob för att dom minsann är lika mycket värda som vanliga människor, så skulle nog inte funka i praktiken. =(


   
SvaraCitera

Det kallas koncentrationsläger och anses vara mycket fullt. Varför i helvete ska företagen få gratis arbetskraft? Det betyder ju bara att lönearbetarnas löner och arbetsvillkor kommer att försämras eftersom företagen bara kan ta in gratisarbetare ifall de ställer för höga krav. Skulle få exakt samma funktion på arbetsplatserna runt om i landet som arbetsförmedlingens praktikplatser och bemanningsföretagens låglönearbetskraft.


   
SvaraCitera

internet:

fängelser är inte till för den kriminelle, fängelset är till för alla de som inte bryter mot lagen. alla de som anser att någon annan är kriminell.

Nja, snarare till för att skapa legitimitet åt staten och ge den möjligheten att undanröja obekväma element. [crazy]


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Nja, snarare till för att skapa legitimitet åt staten och ge den möjligheten att undanröja obekväma element.

det hade inte funnits (här) ifall inte majoriteten köpte principen. att sedan majoriteten tvingas köpa principen genom socialt tvång är en annan femma.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Jag tycker att brottsligheten är hög nog redan utan att vi ska uppmana folk till att begå brott genom att lova dem arbete.

håller även med internet.


   
SvaraCitera