Aviseringar
Rensa alla

Arbetslöshet är en patriarkal mystifikation.


Ämnesstartare

riktigt pinsam nivå på dig nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du tänker väl antagliugen som du gör pga att om man förutsätter 0 friktion och förutsätter att det inte kräver någon energi för en människa att upprätthålla en hastighet, då har du rätt men det är helt fel.

en människas förflyttning är inte en homogen massa som rör sig längs en rak linje, det är massvis med små bestånddelar som rör sig på olika sätt för att övervinna kraften gravitation samt motståndskraften friktion(luftmotstånd osv)


   
SvaraCitera

space kitty:

nej? :S

space kitty:
riktigt pinsam nivå på dig nu

har precis läxhjälpt åttor med fysik där de får lära sig att endast bära ngt inte är att utföra ett arbete. friktionen i luften är såpass liten att den kan bortses från.


   
SvaraCitera

space kitty:
jag läste nyss fysik 2

"ok" har också läst den Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: har precis läxhjälpt åttor med fysik där de får lära sig att endast bära ngt inte är att utföra ett arbete. friktionen i luften är såpass liten att den kan bortses från.

"du tänker väl antagliugen som du gör pga att om man förutsätter 0 friktion och förutsätter att det inte kräver någon energi för en människa att upprätthålla en hastighet, då har du rätt men det är helt fel.

en människas förflyttning är inte en homogen massa som rör sig längs en rak linje, det är massvis med små bestånddelar som rör sig på olika sätt för att övervinna kraften gravitation samt motståndskraften friktion(luftmotstånd osv)"

att bära något och förflytta sig kommer alltid vara ett arbete, att bära något och stå stilla är ett arbete om man håller tingesten i händerna, om något skulle ligga på ens axlar och man står stilla är det också ett arbete då det krävs extra energi från kroppen för att övervinna den ökade gravitationskraften som den extra vikten innebär.

du skrev ju att det inte är ett arbete att bära hem kassar från ica, det är totalt fel, oavsett vad någon läxuppgift säger....

Blivande_japan: "ok" har också läst den

varför skriver du som att det var jag som började detta? du ifrågasatte om jag gått åttan eller inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sen var det även märkligt att tolka det som att han menade fysikaliskt arbete när han uppenbart menade arbete som det används i vardagligt tal, alltså "jobb"


   
SvaraCitera

space kitty: varför skriver du som att det var jag som började detta? du ifrågasatte om jag gått åttan eller inte

jag var ej särskilt seriös men du flippar ur och gör värsta grejen av det. chilla

space kitty:

"du tänker väl antagliugen som du gör pga att om man förutsätter 0 friktion och förutsätter att det inte kräver någon energi för en människa att upprätthålla en hastighet, då har du rätt men det är helt fel.

en människas förflyttning är inte en homogen massa som rör sig längs en rak linje, det är massvis med små bestånddelar som rör sig på olika sätt för att övervinna kraften gravitation samt motståndskraften friktion(luftmotstånd osv)"

att bära något och förflytta sig kommer alltid vara ett arbete, att bära något och stå stilla är ett arbete om man håller tingesten i händerna, om något skulle ligga på ens axlar och man står stilla är det också ett arbete då det krävs extra energi från kroppen för att övervinna den ökade gravitationskraften som den extra vikten innebär.

du skrev ju att det inte är ett arbete att bära hem kassar från ica, det är totalt fel, oavsett vad någon läxuppgift säger....

som jag sa förut är exempelvis friktionen såpass litet att det kan bortses ifrån, arbetet är obetydligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: jag var ej särskilt seriös men du flippar ur och gör värsta grejen av det. chilla

gå tillbaka och läs konversationen, du har fel men hävdar att jag är dålig när jag påpekar det, antingen är du dum i huvudet eller så vill du inte erkänna att du hade fel pga att du gör värsta grejen av det och inte kan "chilla"

Blivande_japan: som jag sa förut är exempelvis friktionen såpass litet att det kan bortses ifrån, arbetet är obetydligt.

det är inte friktionen som står för huvudsaken av arbetet, HUR KAN DU TOLKA DET SOM ATT JAG MENAR SÅ? det är gravitationen som måste betvingas, läs vad jag ksriver istället för att spy ur dig idioti

"


   
SvaraCitera

space kitty:

gå tillbaka och läs konversationen, du har fel men hävdar att jag är dålig när jag påpekar det, antingen är du dum i huvudet eller så vill du inte erkänna att du hade fel pga att du gör värsta grejen av det och inte kan "chilla"
det är inte friktionen som står för huvudsaken av arbetet, HUR KAN DU TOLKA DET SOM ATT JAG MENAR SÅ? det är gravitationen som måste betvingas, läs vad jag ksriver istället för att spy ur dig idioti
   

haha orkar inte ens prata med dig pallar inte med aggro


   
SvaraCitera

space kitty:

det är inte friktionen som står för huvudsaken av arbetet, HUR KAN DU TOLKA DET SOM ATT JAG MENAR SÅ? det är gravitationen som måste betvingas, läs vad jag ksriver istället för att spy ur dig idioti

"

den motverkar du när du lyfter påsen, inte när du håller den.

kmmr ej svara mer ha 1 kult liv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

haha orkar inte ens prata med dig pallar inte med aggro

fyfan vad man kan tappa respekten för någon

tror du jag blir aggro för att jag tycker det är kul att vara aggro?? är det din uppfattning om mig?

men vad sköööönt att du fick ett frikort från att möta hur fel du hade, din jävla åsna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: den motverkar du när du lyfter påsen, inte när du håller den.

kmmr ej svara mer ha 1 kult liv

den måste betvingas varje steg, och för att stå upp krävs det att muskler är aktiva, alltså att arbete utförs, då man måste betvinga gravitationen enbart för att stå upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

se dig själv i spegeln för i helvete.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har aldrig någonsin blivit utsatt för den reaktion som jag nu utsätter dig för, aldrig, för jag klarar av att resonera, jag bestämmer mig inte för att jag har rätt och försöker sen genom smutsiga metoder slingra mig ur argumentationen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*tar några djupa andetag*

så, ha ett bra liv du med.


   
SvaraCitera