Aviseringar
Rensa alla

arbetssökande..


Ämnesstartare

mmm, nu är jag en sån också..

jag åker iväg till paradiset i vinter men de 5 månaderna som är kvar till dess, då vägrar jag att endast sitta hemma! Jag är alltså inte ute efter att tjäna pengar, jag vill bara ha något att göra.

Att hitta såna här jobb är inte så svårt, det finns ganska många när man väl börjar leta.. Det jag har svårt för är - är jag tillräckligt duktig för det här jobbet? - jag kan mer än att arbeta här.. osv osv osv.. till slut så vågar jag aldrig skicka iväg jobbansökan, det blir en ond cirkel av tvivel och osäkerhet.

Hur ska jag tänka? få mig på rätt tankar!!!

sen, skriva in sig på arbetsförmedligen? jag har bara en dålig bild av såna som gör det, lite loserstämpel kanske. Hur är det med att skriva in sig där egentligen? är det värt det?


   
Citera

Human:

är det värt det?

typ inte. Arbetsförmedlingen är skit. Eller så är det jag som fått en jäkligt dåligt handledare [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

typ inte. Arbetsförmedlingen är skit. Eller så är det jag som fått en jäkligt dåligt handledare

har hört lite för många som sagt så...

söker du endast genom arbetsförmedligen?


   
SvaraCitera
Åtta

Det skadar ju knappast att skriva in sig på arbetsförmedlingen, men du ska nog inte förvänta dig att faktiskt få något jobb därifrån. Jag hade ett tag en jobbcoach (alltså inte en handledare) därifrån, och det var faktiskt rätt värt - men i övrigt så är det till största delen skit.

Human:

Att hitta såna här jobb är inte så svårt, det finns ganska många när man väl börjar leta

Klart som fan att det inte är svårt att hitta jobb. Det svåra är att hitta jobb som man är kvalificerad för och som är praktiskt möjliga att utföra (känner du inte för att flytta så är det ju rätt meninglöst att söka jobb som är mer än ~10 mil bort, t.ex.).

Human:

Jag är alltså inte ute efter att tjäna pengar, jag vill bara ha något att göra.

Vill du bara ha något att göra så kan nog arbetsförmedlingen åtminstone fixa någon praktikplats åt dig. Det är inte fullt lika svårt som att fixa ett faktiskt jobb.


   
SvaraCitera

Alltså, om det inte är pengarna du är ute efter så engagera dig ideellt. Soppkök och dylikt lär bli jätteglada för hjälpen, du får något att göra, och så hjälper du till att göra världen lite bättre så att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Klart som fan att det inte är svårt att hitta jobb. Det svåra är att hitta jobb som man är kvalificerad för och som är praktiskt möjliga att utföra (känner du inte för att flytta så är det ju rätt meninglöst att söka jobb som är mer än ~10 mil bort, t.ex.).

det är också just detta som är det jobbiga för mig. jag har nära och bra till i princip alla jobb, jag har köpenhamn 30min ifrån mig som är fantastiskt när det gäller jobb. Känner mer där - är min danska tillräcklig? vill de verkligen ha mig?

Åtta:

Vill du bara ha något att göra så kan nog arbetsförmedlingen åtminstone fixa någon praktikplats åt dig. Det är inte fullt lika svårt som att fixa ett faktiskt jobb.

la kanske fram det lite fel. jag vill ha jobb! det handlar dock inte om det bästa jobbet, vilket som helst duger. Jag vill tjäna pengar såklart... men det är inte lönen som är det viktigaste så att säga. men praktikplats kansker är att tänka på..


   
SvaraCitera

Human:

vill de verkligen ha mig?

du måste nog lära dig att hantera ett nej om du ska våga söka jobb [smile]


   
SvaraCitera

Human:

har hört lite för många som sagt så...

söker du endast genom arbetsförmedligen?

Ja, tyvärr har även jag hört allt många säga så.

Nej, jag försöker kolla runt med släktingar och vänner också.


   
SvaraCitera