Aviseringar
Rensa alla

Ardenner


Ämnesstartare

Idag träffade jag en fin ardenner som är till salu, eller ja, jag klappade den lite över staketet bara. Den är två år och har lite eksem, tror inte den är inkörd än.
Känner ägaren lite och kan säkert få hjälp med inkörning om jag skulle köpa den.

Fast vad ska jag med en ardenner till?
Skulle ni köpt en häst bara för att ni blev kära i den? Och om den dessutom har lite eksem?


   
Citera
Ämnesetiketter
smisk

Är det en ko?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Är det en ko?

Det är en häst


   
SvaraCitera
smisk

mamama:

Det är en häst

Ja, en ko, alltså?


   
SvaraCitera

smisk:

mamama: Det är en häst
Ja, en ko, alltså?

HAHA! [y][y]


   
SvaraCitera

mamama:

Fast vad ska jag med en ardenner till?
Skulle ni köpt en häst bara för att ni blev kära i den? Och om den dessutom har lite eksem?

Man har en ardenner om man inte har höga ambitioner utan bara vill lufsa utan nåra större krav,dock finns d skickliga ardennrar oxå.Men till störst del så är d väl att köra,tömköra,skogen,handpromenader och allmänt kel.jag hade en nordis så i 3 år,inga krav alls.Blev inkörd och hade bara allmänt mys.


   
SvaraCitera
smisk

Kablash__:

HAHA!

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Men till störst del så är d väl att köra,tömköra,skogen,handpromenader och allmänt kel

Ja, det hade vart kul att lära sig köra i skogen, timmer och sånt. Nuvarande ägaren gör det med hästens äldre syster, som förövrigt är den starkaste hästen han haft, och han har haft många....


   
SvaraCitera

mamama:

Ja, det hade vart kul att lära sig köra i skogen, timmer och sånt. Nuvarande ägaren gör det med hästens äldre syster, som förövrigt är den starkaste hästen han haft, och han har haft många....

köra timmer är d tråkigaste som finns,köra vagn mena jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

köra timmer är d tråkigaste som finns,köra vagn mena jag.

Där har vi nog delade uppfattningar.
Kör vagn gör jag redan med fjordingen, men hon är för stressad för att köra timmer ordentligt


   
SvaraCitera

Vad är en ardenner? Någon slags ko?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså, beror ju helt på vad du vill använda din häst till och hur mkt erfarenhet du har... ardenner är kanske inte den ideala hästen om du vill rida på lite mer avancerad nivå men säkert jättefin i skogen o så, dessutom är två år ganska ungt då måste du ju köra/rida in honom själv men klarar du de och är beredd att satsa så e ju de åxå ok
exem kan ju åxå bli jobbigt sen om de blir värre....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mamama:

Fast vad ska jag med en ardenner till?
Skulle ni köpt en häst bara för att ni blev kära i den? Och om den dessutom har lite eksem?

En ardenner kan man ju rida och köra och ha jättemycket kul med! Och om det bara är lite eksem så är det ju inte hela världen, det går ju att behandla och bara man håller koll på det så det inte blir värre.

Håller du på med hästar annars också? Eller var det typ "åh, vilken fin häst! den vill jag ha!"? för isåfall avråder jag dig från att köpa den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lillrufs:

Håller du på med hästar annars också? Eller var det typ "åh, vilken fin häst! den vill jag ha!"?

Jag har redan tillräckligt med hästar[shake]
Men denna var fin!


   
SvaraCitera

Vad fan ska du med en artdenner till? Och eksem kan bli jättedyrt i längden, tänk om den får under sadeln osv..


   
SvaraCitera