Aviseringar
Rensa alla

Ardenner


Ämnesstartare

Geigerzähler:

Vad fan ska du med en artdenner till?

Det undrade jag med!


   
SvaraCitera

mamama:

Fast vad ska jag med en ardenner till?
Skulle ni köpt en häst bara för att ni blev kära i den? Och om den dessutom har lite eksem?

En ardenner ska du ha till att mysa med sena vinterkvällar.
En ardenner ska du ha till att galoppera i skogen med (finns inget som kallblodsgalopp)
En ardenner ska du ha till att köra timmer med (?)
En ardenner ska du ha till att bli bästa kompis med.

Jag skulle köpt den om jag haft råd, plats och tid.

Lite eksem ör väl inte så farligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Achia:

En ardenner ska du ha til

Ja fast detta gör jag dan med min fjording.


   
SvaraCitera

mamama:

Ja fast detta gör jag dan med min fjording.

Jag har med en fjording [smile]
Men om du har plats, råd och tid kan du ju ha en Ardenner med (A)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det beror ju lite på hur det är det där med exemen... Men om det inte är så farligt gör det väl inget?

Jag diggar stenhårt att rida ardenner, det är jättemysigt 🙂 här är min favvoardenner apropå inget... han har en oerhört charmerande personlighet, det kanske är någonting som går i rasen?

PICT3218liten.JPG


   
SvaraCitera

mamama:

Den är två år och har lite eksem, tror inte den är inkörd än.

Själv skulle jag inte köpa en eksemhäst, men det är nog mest för att jag av egen erfarenhet vet att när det gäller hästar ska man köpa på sig så få problem som möjligt - de kommer som brev på posten ändå, tids nog.

Har ej haft eksemhäst själv, men vet andra som haft ett rent helvete med hästar som mår oerhört dåligt under eksemperioderna och man är i dessa lägen ganska maktlös som ägare.

Men visst, känner du att du tycker att det ändå skulle vara värt den uppoffring som eksemet eventuellt kan vara eller kan komma att bli - kör till! Jag skulle med lätthet kunna köpa mig en ardenner, enbart för att de ofta är himla mysiga att ha att göra med.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera