Aviseringar
Rensa alla

Åre gymnasium hr? gruppboende?


Ämnesstartare

Hej jag är en kille på 15 år, som i år ska välja gymnasium linje, ett mycket svår val. Jag bor i Östersund och jag har även sökt linje här, hotell och restaurang .

Jag har varit nöjd med mitt val tills nu, då jag har funderat på att göra omval, att söka till Åre gymnasiet, en skola med mycket bra rykte och bra praktik, även så har de en kurs som inte finns i Östersund barkunskap.

Men problemet är att jag måste flytta upp dit, de är ca 10 mil dit upp, här i från Östersund, jag kommer alltså behöva en bostad. Skolan är så pass bra så dem fixar allt de, men man kommer vara tvungen att bo med andra 4st, vilket gör mig nervös och osäker om de är något för mig.

Att bo med andra kan ju vara kul, få nya vänner osv, men de kan ju också var så att vi inte alls kommer överens.

så till saken, finns det någon annan som bor på ett gruppboende eller ha gjort de som vill berätta för mig hur de var? i början? och hur länge tog de tills ni blev vänner?

Vet du något om skolan? är de bra eller dålig? varför?

skulle vara kul att höra lite innan jag bestämmer mig, de är ju liksom ett viktigt val, tack på förhand.


   
Citera

Har en polare som bodde där.
Fast inte så länge för han blev av med studiebidraget och blev vräkt från boendet, men medans han bodde där verkade det najz som fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gaywankern:

så till saken, finns det någon annan som bor på ett gruppboende eller ha gjort de som vill berätta för mig hur de var? i början? och hur länge tog de tills ni blev vänner?

jag kan ju knappast tala för alla och jag tror dessutom att jag är ett undantag men för mig är internat ett brinnande helvete


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internat är likvärdigt med korridor, det finns inget värre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

internat är likvärdigt med korridor, det finns inget värre

okej, de låter lite skrämmande, men varför är de så dåligt?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

soimpolite:

men för mig är internat ett brinnande helvete

okej, men varför är de ett brinnande helvete?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gaywankern:

okej, de låter lite skrämmande, men varför är de så dåligt?

för att man aldrig kan ha det är lugnt och tyst eller kan ha sina pinaler ifred. Min erfarenhet iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

jag kan ju knappast tala för alla och jag tror dessutom att jag är ett undantag men för mig är internat ett brinnande helvete

Beror ju dock oftast på ens sociala kunskaper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gaywankern:

okej, men varför är de ett brinnande helvete?

människorna framförallt och sedan en del andra saker

isola:

Beror ju dock oftast på ens sociala kunskaper.

ja? rätt självklart kanske


   
SvaraCitera