Aviseringar
Rensa alla

are you smarter than a 5th grader?


Ämnesstartare

soimpolite:

citera mig där jag har påstått det.

Du har ganska svårt att se skillnad på allvar och ironi va? Verkar vara därför du krockar med så många.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du har ganska svårt att se skillnad på allvar och ironi va?

haha poängen är ju att du inte fattar att en sådan grej visst kan ha betydelse när det gäller ansökan till college men du har uppenbarligen ingen koll på det sedan är det ju rätt kul att du försöker dissa mig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

sedan är det ju rätt kul att du försöker dissa mig [smile]

Nej, skulle aldrig sparka på någon som redan ligger.


   
SvaraCitera

Skrattar åt programmet, så jävla pinsamma tävlande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej, skulle aldrig sparka på någon som redan ligger.

kom tillbaka när du kan argumentera emot på ett vettigt sätt istället. faktum kvarstår:

soimpolite:

tänk vilken grej att ha i sin application sedan när de söker till college tillexempel

kul att se hur du beter dig när du faktiskt inser att du inte har koll på saker. man kan inte vara bäst på allt !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

: tänk vilken grej att ha i sin application sedan när de söker till college tillexempel

Har man inget bättre att skriva så kan man ta med att man var med i tv när man var 11, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har man inget bättre att skriva så kan man ta med att man var med i tv när man var 11, ja.

ett nationellt kunskaps/underhållningsprogram som även sänds utanför USA i många länder. man visar på engagemang och erfarenhet.

när man söker till college går man inte in med den inställningen. man tänker att man skall få med så mycket positivt som möjligt om sig själv och gärna visa att man har utmanat sig genom åren och har varierade erfarenheter. dessutom är det väldigt bra om man visar på såna saker när man var mindre också och inte bara under high school -åren. så även om man har massor av andra bra saker att ha med i application så är det rätt självklart att man har med att man har varit med i det programmet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

ett nationellt kunskaps/underhållningsprogram som även sänds utanför USA i många länder. man visar på engagemang och erfarenhet.

Ja, man visar att man har gått ut femman.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja, man visar att man har gått ut femman.

nej, du kan uppenbarligen inte läsa eller har dålig självkänsla som inte kan acceptera att du har fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svenskar är ju typ likadana.[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

nej, du kan uppenbarligen inte läsa eller har dålig självkänsla som inte kan acceptera att du har fel

Läs ordentligt nu.
Jag har inte sagt att man inte kan skriva in det i sin ansökan, man kan skriva att man gick i simskola som sexåring också.
Det jag menade var att det inte väger särskilt tungt i en sådan ansökan, då det är vad man har gjort på senare år som spelar någon roll för dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jag har inte sagt att man inte kan skriva in det i sin ansökan, man kan skriva att man gick i simskola som sexåring också.

mhm försök bortförklara dig. du har mkt tydligt visat att du tkr att det skulle vara irrelevant att ta med i en ansökan. det är uppenbart att du inte förstår vikten av erfarenheter och utmaningar i en ansökan till college. du jämför det t.ex. med att gå i simskolan och dina betyg från femman. läs på och sluta göra bort dig -_-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

mhm försök bortförklara dig. du har mkt tydligt visat att du tkr att det skulle vara irrelevant att ta med i en ansökan.

Ja, och det tycker jag fortfarande.

soimpolite:

du jämför det t.ex. med att gå i simskolan och dina betyg från femman.

Är man med i detta program så går man i femman, alltså så är det femmans kunskaper man bifogar.
Men det står dig självklart helt fritt att skicka in precis vad du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag ska söka jobb i framtiden ska jag ta med "X års erfarenhet av ungdomar.se" på cv't hoppas de blir impade [cool]

eller, det kanske är mer relevant om jag ska söka till collage


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Högre standard och svårare frågor på vem vill bli miljonär + högre vinst i "are you smarter than a fifth grader."
(ungefär 7 gånger högre)

de verkar ganska kassa 😛


   
SvaraCitera