Aviseringar
Rensa alla

Årets Julklapp 2012: Hörlurar


Ämnesstartare

Idag har HUI avslöjat årets julklapp. Det blev hörlurar,

Läs mer

Vad tycker ni?
Är det bra?
Kommer du ge bort ett par hörlurar?


   
Citera
Ämnesetiketter

Trodde årets julklapp skulle vara ett sånt där kort där det står "hej din vän tyckte att du ska ge 200 kronor till rädda barnen så denne gjorde det men du får ett fint kort som säger hur tacksamma vi är över din tacksamhet"


   
SvaraCitera

Tycker att det borde vara gåvokort från Djurens rätt och liknande organisationer. Plantera ett träd osv.
Men nä vi är för bortskämda och tjocka för sådant.


   
SvaraCitera

Tråkigt. Och svårt att ge bort, lurar är verkligen något jag vill välja själv.


   
SvaraCitera

Myksa:

lurar är verkligen något jag vill välja själv


   
SvaraCitera

jävla lobbyister


   
SvaraCitera

HUI finansieras i år av donationer från sennheiser tydligen.


   
SvaraCitera

dazed:

HUI finansieras i år av donationer från sennheiser tydligen.

Annars hade ju ingen fått för sig att tänka på hörlurar.


   
SvaraCitera

OF 5:

Annars hade ju ingen fått för sig att tänka på hörlurar.

Troligen inte.


   
SvaraCitera

vill nog välja ett par hörlurar själv, framför allt för att det finns så fruktansvärt mycket skräp där ute som folk köper ändå pga typ marknadsföring osv och är för lata för att söka upp dem på head-fi.

men ah funderar på att önska mig ett par, pga ska ändå köpa ett par nya.[sad]


   
SvaraCitera

känns lite tråkigt
men min familj skiter ändå i vad "årets julklapp" är, så whatever


   
SvaraCitera

Det är väl positivt, om än inget särskilt "kul" val. Lite anledning för folk att gå över från de värdelösa apple-snäckorna och faktiskt köpa något bra iallafall. Många säger hur de älskar musik, men med så dåliga lurar har jag svårt att ta dem på allvar. Ju bättre ljud, desto bättre blir musiken. Behöver inte betala skyhöga summor..

Synd bara att det är Beats by Dre som blivit populärast, för de pengarna får man riktigt bra lurar som gör öronen lyckliga i många år, men nejdå det är design som säljer, ljudet kan vara hur dåligt som helst [mad]


   
SvaraCitera

sftd:

ljudet kan vara hur dåligt som helst

Har du några tips på lurar? Kanske borde önska mig i julklapp, hehe [cute] Använder de som följer med Samsung Galaxy SII [cry]


   
SvaraCitera

Beror på pris. Jag rör mig främst bland dyrare hörlurar men utifrån min erfarenhet är in-ear lättast att få bra ljud ur för under 500 kr.

Under 500:

In ear: A-jays Four (gillar dock inte in-ear extremt personligen, varken ljudet eller komfort)

On ear: Koss Porta PRO

1000 - 2000 kr:

On ear: Sennheiser HD 25

Over ear (som inte kräver förstärkare): Audio Technica ATH-M50, AKG K550

[cheers]


   
SvaraCitera

sftd:

[cheers]

Tack!! Hittadedessa, de verkar sjukt heta [blush]


   
SvaraCitera