Aviseringar
Rensa alla

Argument emot?


Ämnesstartare

http://hem.fyristorg.com/olleholmqvist/vegan.htm

Jag behöver hjälp med motargument. Detta är till en skoluppgift som är ganska akut.
Thanks![rolleyes]

Förlåt om jag startar en tråd om ett redan väldigt tjatigt ämne.


   
Citera
Ämnesetiketter
smisk

Kött är gott? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Kött är gott? [blush]

Det är väl inte ett motargument mot att äta kött.


   
SvaraCitera
smisk

JejeX:

Det är väl inte ett motargument mot att äta kött.

Är det väl? Är något gott och smakligt är det ett fullständigt argument till varför man ska äta kött, om man gillar det. Samma sak med olika musikstilar. Gillar jag Deep Purple, så lyssnar jag på Deep Purple. [y]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Är det väl?

Missuppfattar du inte nu?


   
SvaraCitera
smisk

passaro:

Missuppfattar du inte nu?

Nä.
Vet att kött skadar världen och man inte behöver kött, men det är gott; därför äter jag det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Nä.
Vet att kött skadar världen och man inte behöver kött, men det är gott; därför äter jag det.

Argument emot att äta kött är det väl på tal om? Elelr så är det jag som missuppfattat.


   
SvaraCitera
smisk

passaro:

Argument emot att äta kött är det väl på tal om? Elelr så är det jag som missuppfattat.

Trodde hon menade att man skulle argumentera mot veganismen (länken osv).
Jag är sjuk, never mind me... [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Jag behöver hjälp med motargument. Detta är till en skoluppgift som är ganska akut.
Thanks!

vi har ätit kött under än väldigt lång tid, denna kost har uppenbarligen gjort oss till den överlägsna art vi är. i naturen så finns inte arter där vissa är vegiterianer och andra är köttätare, kött är en del av våran naturliga kost och därför bör man äta kött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

vi har ätit kött under än väldigt lång tid, denna kost har uppenbarligen gjort oss till den överlägsna art vi är. i naturen så finns inte arter där vissa är vegiterianer och andra är köttätare, kött är en del av våran naturliga kost och därför bör man äta kött.

Men EMOT köttätande!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Men EMOT köttätande!

du skriver inte vad man ska motargumentera, allt du gör är att länka en sida som saknar ställning i frågan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

du skriver inte vad man ska motargumentera, allt du gör är att länka en sida som saknar ställning i frågan!

Om du läste vad han skrev var det argument till varför man ska äta kött.
Jag behöver hjälp med argument emot det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ju säga att nötköttsproduktion starkt bidrar till växthuseffekten.

Att även ifall djuren inte vet att dom snart ska dö så lider dom eftersom många blir dåligt behandlade och instängda i trånga miljöer.


   
SvaraCitera