Aviseringar
Rensa alla

argument för urbanisring


Ämnesstartare

landsbygdsvurmare, kolla på den här videon och presentera era argument för en levande landsbygd och varför urbanisering är av ondo.


   
Citera

kollade inte med ljud men får kolla nogare senare, men ja anser att landsbygd är viktigt o något vi ska se till att ha, ja tycker själv att storatäder är skittråkiga cementklumpar


   
SvaraCitera

player one:

landsbygdsvurmare, kolla på den här videon och presentera era argument för en levande landsbygd och varför urbanisering är av ondo.

För att städer är bland de värsta jag vet, för att skita i naturen som ger er er föda känns jävligt pissigt att gör, landsbyggden har så många gånger mycket bättre naturen än nån pissen stad.


   
SvaraCitera

Jötunheimer:

För att städer är bland de värsta jag vet, för att skita i naturen som ger er er föda känns jävligt pissigt att gör, landsbyggden har så många gånger mycket bättre naturen än nån pissen stad.

landsbygden ä va vi behöver 


   
SvaraCitera

Finns inget bättre än att sätta sig ute på morgonen, inte en människa så långt ögat nåt, dricka kaffe och njuta av tystnaden.

Städer är mentalsjukhus utan tak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jötunheimer: För att städer är bland de värsta jag vet, för att skita i naturen som ger er er föda känns jävligt pissigt att gör, landsbyggden har så många gånger mycket bättre naturen än nån pissen stad.

jag vet inte riktigt var ditt geografiska ursprung är, men jag får förmoda att du kommer från någon håla någonstans. ta inte illa upp eller något, för det gör jag också. givet sydstatsflagga som avatar, skevt språk och möjligen udda antal kromosomer så tycks du vara ett typiskt exemplar av en lantis eller småstadslallare, men vad jag förespråkar är ju att folk som du ska ha möjlighet att växa upp någonstans där detta inte är normen. det är ju du som är offret för det här landsbygdsvurmandet som vissa lägger sig till med. har du verkligen inget problem med det själv?

handendärnissen:

landsbygden ä va vi behöver 

aristoteles:
Finns inget bättre än att sätta sig ute på morgonen, inte en människa så långt ögat nåt, dricka kaffe och njuta av tystnaden.

Städer är mentalsjukhus utan tak.

kolla killen vid 0:50. kolla blicken. anser ni att den killen förmedlar ett rikt inre liv som är representativt för landsbygden? kolla tanten vid 1:15, till vänster. kolla in blicken. är den representativ för lantlig mentalitet och sammanhållning? finns det verkligen några kvaliteter som gör detta okej?


   
SvaraCitera

låt landsbygden leva va


   
SvaraCitera

player one: kolla killen vid 0:50. kolla blicken. anser ni att den killen förmedlar ett rikt inre liv som är representativt för landsbygden? kolla tanten vid 1:15, till vänster. kolla in blicken. är den representativ för lantlig mentalitet och sammanhållning? finns det verkligen några kvaliteter som gör detta okej?

Ingen av dem i videon kan representera landsbyggden, de är för fan inne i ett samhälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Ingen av dem i videon kan representera landsbyggden, de är för fan inne i ett samhälle.

jag hör att du aldrig varit i eller omkring arvika.


   
SvaraCitera

player one:

jag hör att du aldrig varit i eller omkring arvika.

Där jag växte upp fanns det en annan familj på andra sidan berget, det är nästan landsbyggd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Där jag växte upp fanns det en annan familj på andra sidan berget, det är nästan landsbyggd.

det låter ju snarare som lappland. det är inte landsbygd, då detta begrepp antyder någon form av bygd, det där låter som vildmark.


   
SvaraCitera

player one:

det låter ju snarare som lappland. det är inte landsbygd, då detta begrepp antyder någon form av bygd, det där låter som vildmark.

Det fanns byggd, vårt hus och ett annat hus. Och ett dass.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det fanns byggd, vårt hus och ett annat hus. Och ett dass.

jag tänker att om man inte ens kan se hembygdsgården från uppfarten så är man i vildmarken. med din definition så är väl sydpolen också landsbygd.


   
SvaraCitera

Jävlar vad ful dialekt hahaha,orka inte se hela :/ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Starkill91 :

Jävlar vad ful dialekt hahaha,orka inte se hela :/ 

den huvudsakliga dialekten i videon är västvärmländska, men jag vet inte ens vad stollen med kameran pratar för något. antar att en del östlig norska kan förekomma också, men har inte lyssnat så noga.


   
SvaraCitera