Aviseringar
Rensa alla

argument för urbanisring


Det handlar ju inte om att stödja eller inte stödja urbanisering utan göra det möjligt för människor att bo var de vill i landet (inom rimlighetens gräns). Såväl på landsbygden som i stan, vilket inte fungerar idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
Det handlar ju inte om att stödja eller inte stödja urbanisering utan göra det möjligt för människor att bo var de vill i landet (inom rimlighetens gräns). Såväl på landsbygden som i stan, vilket inte fungerar idag.

ser inte varför sådant skulle skattesubventioneras.


   
SvaraCitera

player one:

ser inte varför sådant skulle skattesubventioneras.

Säg att det hade varit tvärtom då, att folk flyttade i massor från städerna till landsbygden, hade du velat se något politiskt ingrepp då? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:

Säg att det hade varit tvärtom då, att folk flyttade i massor från städerna till landsbygden, hade du velat se något politiskt ingrepp då? 

om världen fungerat fundamentalt annorlunda från hur den av nödvändighet fungerar nu, och gjort sen i alla fall 1700-talet? det har jag svårt att spekulera kring.


   
SvaraCitera

Större städer är stressande och det är alldeles för mycket folk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Större städer är stressande och det är alldeles för mycket folk

1987734_1200_675.jpg?preset=article

deliverance2.png

du får själv avgöra vilket som känns mest harmoniskt.


   
SvaraCitera

player one:

1987734_1200_675.jpg?preset=article

deliverance2.png

du får själv avgöra vilket som känns mest harmoniskt.

Snarare
image_0.jpg


   
SvaraCitera
Exner

Tycker att du har en tråkiga människosyn, som jag inte delar.


   
SvaraCitera

player one: landsbygdsvurmare, kolla på den här videon och presentera era argument för en levande landsbygd och varför urbanisering är av ondo.

Du har fel. Helt fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Snarare
image_0.jpg

då ska man ha en jävla tur, och en helikopter för veckohandlandet. och en god förmögenhet för att klimatkompensera.

Exner:
Tycker att du har en tråkiga människosyn, som jag inte delar.

det är en lyx man kan unna sig om man inte sett det med egna ögon.


   
SvaraCitera
Exner

player one:

då ska man ha en jävla tur, och en helikopter för veckohandlandet. och en god förmögenhet för att klimatkompensera.

det är en lyx man kan unna sig om man inte sett det med egna ögon.

Har varit i Arvika och motsvarande orter. Varför stör det dig att människor är på det viset?


   
SvaraCitera

player one:

då ska man ha en jävla tur, och en helikopter för veckohandlandet. och en god förmögenhet för att klimatkompensera.

Var faktiskt jag som tog bilden i somras, vid Laisaliden. Rätt lättillgängligt och finns ju både Coop i Tärnaby och ICA i Hemavan där man kan handla. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Har varit i Arvika och motsvarande orter. Varför stör det dig att människor är på det viset?

tror att du kan föreställa dig legitima skäl för mig att ogilla invånare i hålor baserat på deras generella egenheter utan att jag för den skull ska behöva förstöra en bra tråd med sakliga argument. om du varit i dylika hålor så ska inte det vara något problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk: Laisaliden

då får jag gratulera till en lång omväg från civilisationen. men inget av det där är argument mot urbanisering.


   
SvaraCitera

player one:

då får jag gratulera till en lång omväg från civilisationen. men inget av det där är argument mot urbanisering.

Argumentet nämnde jag tidigare, storstäder är stressande. Dessutom blir bostäderna mycket dyrare när man ska tränga sig in på sådan liten yta. I Kiruna fick vi villa på 150 kvadrat med tomt och friggebod för drygt en miljon, du kan ju jämföra vad man får i Stockholm för det. 


   
SvaraCitera