Forumet - argumenterande tal

argumenterande tal

4429 0 27
Har ni häftet engagemang och påverkan? Isåfall ska väl minst en text som inspererar än/man pratar om vara från häftet, då tog jag den där biomörker saken och pratade om hur musik påverkade oss.

Andra texten tog jag från Marilyn Mansons självbiograf eftersom jag tyckte den passade in och så argumenterade jag om att musik inte kan få skulden för att vissa personer inte är helt frisk i huvudet å gör brott/mördar/tar livet av sig o.s.v. och drog upp diverse händelser där musik fått skulden, t.ex. Columbine High massakern (manson fick skulden) och en brittisk(?) tjej som tog livet av sig och där fick MCR skulden för att göra "självmordsmusik"

Vet inte vad jag fick för betyg på talet, pratade lite kort men fick med lärare och resten av publiken rätt bra, speciellt läraren då som var påväg att sitta och hålla med mig

Spana också in:

Jeay_L:

Har ni häftet engagemang och påverkan

nix, vi får välja vad som helst... sjukt drygt

Jeay_L:

argumenterade jag om att musik inte kan få skulden för att vissa personer inte är helt frisk i huvudet å gör brott/mördar/tar livet av sig o.s.v. och drog upp diverse händelser där musik fått skulden, t.ex. Columbine High massakern

de där lät lite intressant, men jag e nog inte tillräckligt insatt i den musikstilen lala
cigarettejob:

nix, vi får välja vad som helst... sjukt drygt

What [surprised] vad går du för lyxskola?

cigarettejob:

de där lät lite intressant, men jag e nog inte tillräckligt insatt i den musikstilen lala

Vet inte om jag får räknas som insatt, jag lyssanr mkt på såna band som har fått den där "depp" stämpeln på sig så jag har fått spendera några år med att neka till att dom är sådär depp, i övrigt så går jag naturbruks häst så har inte haft musik sen 9:an
cigarettejob:

asså det är inget nationellt prov eller så, bara en vanlig svenskauppgit

Det förklarar saken! Då vi bara skulle hålla ett tal har jag för mig att jag pratade om islandshästar, gjorde klart talet på en förmiddag. Körde samma stil på Nationella prov talet skrev ett PM som läraren skulle ha, å sen gjorde jag en punktlista på det jag skulle ta upp och skrev upp citatet jag skulle börja med.