Forumet - Argumenterande tal

Argumenterande tal

3568 0 32

Spana också in:

värdeuppgift:

yfan vad poänglöst, var går gränsen mellan barbie och vanlig docka?

En vanlig docka har inte "perfekt" kropp, stora bröst blont hår liten midja snygg rumpa lala, men det har barbiedockan, och eftersom vi har problemet att unga tjejer e så utseendefixerade och har så mycket komplex som dom har idag så borde man göra allt för att åtgärda detta vilket vi absolut inte gör när vi säljer barbiedockor till 4-åriga småtjejer!
Oväntad:

Vem är inte emot djurplågeri? Det intressanta är väl var gränsen för plågeri går.

Tjaa.. dom som flår hundar levande för skinnets skull eller dom som håller hönor inspärrade i tjugo centimeters burar 24/7 eller dom som äter kött.. jävligt många alltså. Även fast man är emot djurplågeri så gör man inte ett piss för det.. alltså bryr man sej inte tillräckligt, skandal.
värdeuppgift:

vad är det?

men e du TRÖG? ingen föds med likadana "mått" som barbiedockan, kanske nån lycklig jävel men annars får man kämpa jävligt hårt och ändra sin kropp med kirurgi o skit för att se ut sådär, så dockor utan bröst och allt de där, neutrala, som barn -för barn. eller så gör vi barbie dockor där nån ser ut som pamela, nån är tjock, nån är pinnsmal nån är lönnfet, nån är kurvig, nån är kantig, you get the picture.. alla ska inte vara perfekta.
Milton:

och det försvinner pga att man avskaffar barbiedockan. alltså fan vilken idiot till lärare ni måste ha

försvinner? vem har sagt det? men istället för att dunka in i småbarnens huvud att såhär ser fina söta flickor ut och titta du kan klä på dem korta kjolar så blir dem ännu finare så kan man ha normala dockor anpassade för barn!!! visst de lär ju inte hjälpa ett skit mot utseendefixeringen men man e iaf ett litet minimalt steg på vägen till att INTE UPPMUNTRA DEM till att försöka se ut på ett visst sätt som anses vara "bäst" elelr "snyggast" !!!!!! och min lärare har iunte ett skit med vilket ämne jag valt
cigarettejob:

men istället för att dunka in i småbarnens huvud att såhär ser fina söta flickor ut och titta du kan klä på dem korta kjolar så blir dem ännu finare så kan man ha normala dockor anpassade för barn!!!

och vad gör barnen med sina dockor? jo dom klär på dom gör dom söta osv. den snygga / söta dockan kommer inte avskaffas förrän efterfrågan försvinner. vart fan vill du ens komma med att spekulera i hur det skulle bli om man avskaffade den?

och att det skulle vara ett minimalt steg i rätt rikting håller jag inte ens med om men om det nu skulle vara ett minimalt steg skulle det vara som att jag släcker min lampa i 2 sek nu

cigarettejob:

och min lärare har iunte ett skit med vilket ämne jag valt

så det är du som valt det? då är det väl du som är jävligt dum då :)