Aviseringar
Rensa alla

Argumenterande tal


elinc:

Jo faktiskt, orkar inte vara så stel och tråkig. Provocerande är kul. Men djurförsök är så uttjatat..

Okej. Argumentera på så vis att det gör folk förbannade, var helt orimlig i din ståndpunkt, men rimlig i ditt resonemang! det är roligast och det är oftast lättare att provocera fram en diskussion menar jag.


   
SvaraCitera

Ett tips är ju att argumentera om ett ämne som du är insatt i/intresserad av.


   
SvaraCitera

Du kan väl hålla ett argumenterande tal att 5 minuter faktiskt inte räcker till, och när han vill ge dig IG så säger du att det var poängen med talet att bevisa hur dåligt det blev och vips har du MVG.


   
SvaraCitera

håll ett argumenterande tal om hur internetkulturen fördärvar ungdomen, och hur detta är en bra sak.


   
SvaraCitera

Lemasives:

Du kan väl hålla ett argumenterande tal att 5 minuter faktiskt inte räcker till, och när han vill ge dig IG så säger du att det var poängen med talet att bevisa hur dåligt det blev och vips har du MVG.

Sämsta idén jag har sett på länge.


   
SvaraCitera

Haha, du är inte ensam. Jag har ett argumenterande om dödsstraff imorn bitti och har inte sovit på över 40 timmar. Detta kommer gå susen!


   
SvaraCitera

tevepro:

Sämsta idén jag har sett på länge.

Du menar att "läxan" inte är den sämsta idén på länge. Vem kan övertyga någon om något på 5 min, förutom drinkludret som vill ha en sista mai thai?


   
SvaraCitera
elinc
Ämnesstartare

Fagerjärn:

Haha, du är inte ensam. Jag har ett argumenterande om dödsstraff imorn bitti och har inte sovit på över 40 timmar. Detta kommer gå susen!

Åh, grattis! [y]
Önskar dig faktiskt lycka till !


   
SvaraCitera

Fagerjärn:

Haha, du är inte ensam. Jag har ett argumenterande om dödsstraff imorn bitti och har inte sovit på över 40 timmar. Detta kommer gå susen!

Argumentera för att ungdomar ska vara vakna i flera dygn, då det ger hallucinationer, så att ungdomarna slipper ta droger!


   
SvaraCitera

Lemasives:

Du menar att "läxan" inte är den sämsta idén på länge. Vem kan övertyga någon om något på 5 min, förutom drinkludret som vill ha en sista mai thai?

Jag kan.


   
SvaraCitera
elinc
Ämnesstartare

Jag har faktsikt för övrigt funderat på att argumentera för varför killar är bättre än tjejer. Blir väldigt roligt då jag går i en klass med 20 killar och två andra tjejer (som är en aning osociala).

Eller kanske varför friskolor är dåliga. Blir också väldigt kul då jag själv går i en friskola. [bigsmile]


   
SvaraCitera

tevepro:

Jag kan.

Du kan inte ett jävla skit, men du vill gärna det. Men visst du har faktiskt argumenterat för din sak, jag har nu insett sanningen och istället för att anse dig vara ett barn mentalt så inser jag att det inte finns något som helst hopp för dig.

Bra, jobbat.


   
SvaraCitera

elinc:

Jag har faktsikt för övrigt funderat på att argumentera för varför killar är bättre än tjejer. Blir väldigt roligt då jag går i en klass med 20 killar och två andra tjejer (som är en aning osociala).

Skulle ju isf vara roligare att diskutera varför kvinnor är intelligentare än män(även om det inte stämmer), det skulle iaf skapa en livlig debatt!


   
SvaraCitera

Vikten av att vara källkritisk?


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Vikten av att vara källkritisk?

Det blir rätt trist om man ska vara källkritiskt, snacka om att förstöra stämningen. Men det kanske du vill, är det så att inga andra ska få ha kul va?

Vi kanske vill leka i solen får vi inte det då?


   
SvaraCitera