Aviseringar
Rensa alla

Argumenterande tal


Ämnesstartare

Ge tips på argumenterande tal. Det får ej vara kontroversiellt (buhbhuhu), ingen ska behöva ta illa upp (tydligen) och talet skall hållas på 3 minuter.

Jag HAR sökt i forumet men hittade inget jättebra.
Ni som tänker säga "tala om något som intresserar er": WELL NÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ om jag hade några sådana klockrena saker hade jag inte bett om tips. Dumbass.
Alla mina idéer är kontroversiella... Ge tips men helst hela tal. Puss ni som inte är dumbasses.


   
Citera

Varför man inte ska röka eller snusa? Det hade jag som tal i ettan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Varför man inte ska röka

Det är typ mitt nödfallstal.. Men vill ha något "roligare" helst :p


   
SvaraCitera

höll tal om vrf man ska rösta.
kan ej säga att det var så kul, men är 1 förslag iaf


   
SvaraCitera

Satsa på tågtransport före lastbilstransport.


   
SvaraCitera

Höll ett argumenterande tal om varför pensionärer borde få åka mycket billigare/gratis i lokaltrafiken. [blush]


   
SvaraCitera

Argumentera varför man ska tänka innan man pratar eller att man ska ha fakta och kunskap innan man yttrar sig.

Eller varför man ska dricka mjölk...eller just de då kanske någon tar illa upp.[shake]


   
SvaraCitera

FRA?


   
SvaraCitera

Fildelning för/emot?


   
SvaraCitera

Avsättning av kungen vet jag att jag blev tvungen å ta [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill hålla tal mot demokrati men det får jag tydligen inte. Dåligt.[sad]


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Jag vill hålla tal mot demokrati men det får jag tydligen inte

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

För/emot helkroppsstrumpa i spandex för alla!

Kommer ihåg att min syrra fick detta ämne tilldelat sig, att hon skulle promota helkroppsstrumpa i spandex für alle, fett kul att höra på. Fett random dessutom.


   
SvaraCitera

Straffsamhälle kontra rehabilitering. För- och nackdelar. Eventuellt avskaffande av fängelsesystem och så vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Straffsamhälle kontra rehabilitering. För- och nackdelar.

[love]

Dold text: Dock jobbigt pga ska hålla talet på torsdag och har en stor rapport som skall göras klar senast, absolut senast tisdag... Men sjuks najs ämne!


   
SvaraCitera