Aviseringar
Rensa alla

Argumenterande tal för kött


Ämnesstartare

Hej!
Jag behöver hjälp till ett argumenterande tal som jag ska hålla i Svenska 3. Vi fick ämnen utdelade till oss av vår lärare, och jag fick "du ska hålla ett argumenterande tal mot ett köttfritt Way Out West", alltså ska min tes vara att jag vill införa kött på festivalen igen (WoW är numera en vegetarisk festival).

Det står verkligen still i min hjärna, har ingen aning hur jag ska inleda talet samt vilka argument som ska vara med. Har pratat runt med många samt googlat runt en del, men tycker fortfarande det är svårt. Finns det någon villig själ där ute som har lust att hjälpa mig lite? 🙂


   
Citera

Säg att djur suger och dom förtjänar ändå att dö


   
SvaraCitera

Låt landsbygden leva - ÄT KÖTT!

Landsbygden och bönderna kan inte överleva om alla bara äter allt ifrån potatis till majs. Böndera måste också få omsättning för det som ekonomiskt gör djurhållning lönsam. I synnerhet eftersom merparten av det som vegetarianerna stoppar i munnen är importerat, många gånger från andra sidan jordklotet.

FÖR LANDSBYGDENS FORTLEVNAD - STÖD SVENSKA BÖNDER - ÄR MER KÖTT, FISK & FÅGEL!

Hjärta   Hjärta   Hjärta   Hjärta   Hjärta   Hjärta


   
SvaraCitera

Kött är gott -> Människor som äter kött blir glada -> Folk blir mindre benägna att hamna i depressioner och bli massmördare


   
SvaraCitera

Egentligen finns det ju inga fördelar med att äta kött, så konstigt ämne.


   
SvaraCitera

tycker inte de ska behövas mer än att KÖTT Ä GÖTT för att folk borde fatta men ah så de kan bli, viltkött asså dretgött, åt ungdstekt vildsvin i söndags och i matlåda idag Tumme upp


   
SvaraCitera

säg att djur är luriga jävlar som inte vill oss människor något gott


   
SvaraCitera