Aviseringar
Rensa alla

Armhävningar


Ämnesstartare

Tja ska försöka bli biff till sommaren jag för 20 st  armhävningar 7ggr/Veckan räcker det eller måste  jag göra sitt up hemma med ? eller måste jag gå på gym som bara kosta pengar??


   
Citera

Köp en vass kniv och hitta ett parti på kroppen med mycket kött. Typ låret.
Lite salt, lite peppar.


   
SvaraCitera

Beror på hur biff du vill bli, bodybuilders spenderar t.ex 10 år av sitt liv med intensiv träning innan de blir muskelberg.. men nog ger allting resultat och förändring, sålänge du är villig att bara ligga i. Armhävningarna kan visserligen hjälpa, alternativt kan man alltid köpa hantlar och andra träningsredskap. Enklast är dock gym skulle jag föreslå, bl.a pga alla maskiner och hur lätt det är att variera muskelgrupper/kondition, sedan kan det ju även vara nice att det eventuellt blir mer socialt (tjejer, kan ta med kompisar, träffa andra med samma intresse)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt:
Köp en vass kniv och hitta ett parti på kroppen med mycket kött. Typ låret.
Lite salt, lite peppar.

Sim sala biff xD


Jag skulle gå på gym om jag var du. Men du kan ju försöka med det du skrev. 


   
SvaraCitera

Ja

ba kör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du blir nog inte så jätte biff på det, men du får nog en bättre grundfys 

Sittups morgon o kväll !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dina axlar kan peka "inåt" mot bröstet om du gör de väldigt länge, då kan man dock typ stretcha bak armarna igen xd

 Fig11.jpg
(google bild)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt:
Köp en vass kniv och hitta ett parti på kroppen med mycket kött. Typ låret.
Lite salt, lite peppar.

Kannibal Förvirrad

Danne, tycker att du ska fokusera på en grej... Du skriver 100 trådar om grejer som du vill göra.. och undrar över.

Armhävning tränar musklerna vid armarna, försök få en allsidig kroppslig träning istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yes håller med den texten soM ovan mig skrev vid slutet. Träna hela kroppen och jag rekommenderar stronglift 5x5, finns på Youtube hur man gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

019linnea:
Beror på hur biff du vill bli, bodybuilders spenderar t.ex 10 år av sitt liv med intensiv träning innan de blir muskelberg.. men nog ger allting resultat och förändring, sålänge du är villig att bara ligga i. Armhävningarna kan visserligen hjälpa, alternativt kan man alltid köpa hantlar och andra träningsredskap. Enklast är dock gym skulle jag föreslå, bl.a pga alla maskiner och hur lätt det är att variera muskelgrupper/kondition, sedan kan det ju även vara nice att det eventuellt blir mer socialt (tjejer, kan ta med kompisar, träffa andra med samma intresse)

vill bli typ biff i armarna o få  magrutor om de går


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Sim sala biff xD


Jag skulle gå på gym om jag var du. Men du kan ju försöka med det du skrev. 

men de kostar ju pengar o aa  men när man gör armhävningar  de är gratis 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

men de kostar ju pengar o aa  men när man gör armhävningar  de är gratis 😉

För ungdomar brukar det vara billigt, jag betalar 200 kr i månaden bara. 
Ja vill man få det gratis så är det ett bra sätt träna ;). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

För ungdomar brukar det vara billigt, jag betalar 200 kr i månaden bara. 
Ja vill man få det gratis så är det ett bra sätt träna ;). 

men blir man stark i armarna  om man tränar mycket armhävningar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jovisst. Men tränar du på gym får du tillgång till mage, rygg, speciella muskelområden, ben, lår, osv osv 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

men blir man stark i armarna  om man tränar mycket armhävningar?

Jovisst. Men tränar du på gym får du tillgång till mage, rygg, speciella muskelområden, ben, lår, osv osv


   
SvaraCitera