Aviseringar
Rensa alla

Armsvett?


Ämnesstartare

Tjena alla! jag har ett litet problem. ALLTID när jag har skjorta/aningen tajtare tröjor lökar jag sönder totalt i armhålorna. Alltså det är inte lite heller. Verkligen överdrivet mycket. Även fast jag duschat och tagit deo/testat utan deo också men det blir alltid så. Även nu på vintern! Lökar nästan aldrig när jag har vanliga tröjor på mig. men såfort det blir minsta lilla tajtare så blire världens lökar av det!

Någon som har lite likadant problem eller brukar löka mycket annars också? Har ni eller någon annan ett tips för att inte börja löka?

Tjinegeling![wink]


   
Citera
Ämnesetiketter

Absolut torr


   
SvaraCitera

passaro:

Absolut torr


   
SvaraCitera

Nu vet jag inte riktigt vad ordet "löka" betyder... höhö, men:

Gå till ditt närmsta apotek. Prata med nån ur personalen och beskriv dina problem. Det är ju inget ovanligt problem du har. Men deodoranterna och så som finns på apoteken är i princip bättre än de man köper på Ica eller Åhléns. Ur anti-svett-perspektiv alltså.

Du behöver inte skämmas! Dessutom är du inte så gammal (född 93?) så det hör ju åldern till [smile]

Men prata med nån ur personalen som vet vad som vore bra!


   
SvaraCitera
Bakric

Använd inte tajta kläder då. Bara spännisar och folk som måste skylta med sina perfekta proportioner för att det är allt dom har som gör det.


   
SvaraCitera

Bakric:

Använd inte tajta kläder då. Bara spännisar och folk som måste skylta med sina perfekta proportioner för att det är allt dom har som gör det.

Kvalificerat skitsnack, ohoj!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grejen är dem Deodoranter jag har är inget billigt skit direkt. Fick en ny nu i julas från Hugo Boss för typ 260 kr. Helt sjukt att en deo kostar det egentligen. Men jag borde kanske gå och kolla med apoteket ifall dem har ngt tips! =)

Bakric:

Använd inte tajta kläder då. Bara spännisar och folk som måste skylta med sina perfekta proportioner för att det är allt dom har som gör det.

Varför inte skylta lite med något man slitit för att få?[smile] Sen är jag verkligen ingen som skryter om mig själv, men Skjorta och något tajtare T-shirts ser väldigt bra ut enligt många av mina tjejkompisar om man har bra kropp så jag gillar att använda det forutom att armsvettsproblemet gör det något mindre snyggt haha 😛


   
SvaraCitera

Bakomflötet93:

Grejen är dem Deodoranter jag har är inget billigt skit direkt.

Det betyder inte att den är bra utan endast att den är av ett dyrt märke. [crazy]
Köp på apoteket istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det betyder inte att den är bra utan endast att den är av ett dyrt märke.
Köp på apoteket istället.

Det är iof sant haha! Good point 😉


   
SvaraCitera

Och en billig deo på apoteket kan vara parfymfri, och då är det inget som hindrar dig att ha din Hugo Boss nån annan stans på kroppen omdu vill ha doft. Men parfym kan vara att föredra i så fall.

Sen är det skillnad på olika typer. Om det är roll-on, sprej eller puder t ex. Du får testa dig fram.

Tro mig, det är lättare att testa sig fram när man vet att det är billigt [badgrin]


   
SvaraCitera

Bakomflötet93:

Någon som har lite likadant problem eller brukar löka mycket annars också? Har ni eller någon annan ett tips för att inte börja löka?

gå till apoteket och prata med dem där. Prova dig igenom deras sortiment. Funkar inget, ta kontakt med hudmottagning, de har metoder som garanterat funkar.


   
SvaraCitera

Bakomflötet93:

Någon som har lite likadant problem eller brukar löka mycket annars också? Har ni eller någon annan ett tips för att inte börja löka?

Själv använder jag mineraldeo, asså typ en sten som man blöter och kör under armarna. Jag brukar också för det mesta ha lösa tröjor som inte sitter åt runt armhålorna eftersom om man svettas fastnar svetten där och det blir obekvämt och äckligt... Så pröva att använda lite skönare och lösare kläder om du gillar sånt.

Annars tycker jag du kan pröva lite olika alternativ till vanlig deo. Det finns någonting som kallas för No Poo (ingen skit) där man undviker kemikalier på huden. Du kan pröva iaf, för vissa har det fungerat!

Kolla här:

http://www.nopoo.se/kropp/produkter/

http://www.nopoo.se/kropp/recept/


   
SvaraCitera

Använde absolut torr. Funkade ett tag men sedan fick jag bara sveda och sår. Tilslut valde jag att operera mig för att ta bort svettkörtlarna. Gjorde ont ett tag men nu svettas jag mindre än ett normalt människa 😉 Kolla  https://svettklinikenstockholm.se/miradry/


   
SvaraCitera

Att svettas är fullt normalt för en människa. Någonstans måste svetten ut. Sedan om det sker just i armhålorna är väl lite olika från individ till individ. Själv svettas jag mycket på ryggen när det är jävligt varmt. Men det viktigaste är att inte hälla på massa jävla kemikalier typ deo osv utan se till att svettkörtlarna är vidöppna och inte tilltäppta med kemikalier. Även vanlig tvål kan vara negativt. Tvätta dig med vanligt kranvatten. Skippa tvålen.


   
SvaraCitera