Aviseringar
Rensa alla

Arnold Schwarzenegger för John McCain


Ämnesstartare

Sheriffen:

Arnold Schwarzenegger

För att han är ju så jävla bra [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Så är det ju alltid, men varför state the obvious?

sylar:

Ska det vara en bra taktik, suck.

därför att du antydde att det per automatik skulle vara en dålig taktik, vilket jag verkligen inte anser att det är. det var därför jag påpekade det.


   
SvaraCitera

mörknäs:

därför att du antydde att det per automatik skulle vara en dålig taktik, vilket jag verkligen inte anser att det är. det var därför jag påpekade det.

Ser inte vad som gör det till en bra taktik, att sitta och komma med irrelevanta påståenden och liksom göra narr av motståndaren. Det enda man gör då, är att visar att man är en idiot själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Ser inte vad som gör det till en bra taktik, att sitta och komma med irrelevanta påståenden och liksom göra narr av motståndaren. Det enda man gör då, är att visar att man är en idiot själv.

nu är det nationella valkampanjer vi pratar om, och dessutom usa. kontext. om en folkstorm skulle uppstå till följd av uttalanden från en senator så skulle republikanerna kunna utöva så pass mycket inflytande på medierna att de får detta att slå mot senatorn i fråga, och inte mot deras presidentkandidat. samt, det är pöbeln som vi pratar om nu. pöbeln intresserar sig inte för att sitta och analysera retoriska tekniker, de ser att en så pass hyvens kille som arnold förespråkar mccain, på ett personligt plan. och usas presidentval är ju höjden av personval. det handlar om och har väldigt länge handlat om personlighet framför sakfrågor, då är det bara naturligt att en kampanj lyfter fram kandidaterna som personer, lika mycket som deras politik. samt, att de kritiserar motståndarna som personer, precis lika mycket som de kritiserar deras politik.

kortfattat, personangrepp kan vara effektivt i många sammanhang. de anspelar på känslor som till och med politiskt oengagerade väljare kan identifiera sig med, vilket är otroligt viktigt i ett amerikanskt presidentval.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

synd att mccain inte vann valet. hans politik hade varit nyttig för alla och då speciellt låginkomsttagarna i usa i och med hans skattelättnader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir intressant att se hur utvecklingen blir i USA i och med Obamas vinst. Kommer Obama återinföra straffskatter för de rika och är verkligen statlig sjukvård rätt väg att gå? Se bara på Sverige där man kan få vänta i dagar på att få ambulanstransport, är det något att hänga upp i julgranen? Förvisso får alla sjukvård, men, i alla fall jag, föredrar bra sjukvård framför sjukvård som är bland den sämsta i hela världen.

Vidare så ska det bli intressant att se hur USA:s relation gentemot Kuba och Ryssland kommer se ut när Obama tillträder i januari. Utåt så är han ingen fantast av dessa stater, men mycket av hans tidigare politiska karriär tyder på det motsatta. Det är inte säkert att han kommer arbeta för att få med Ryssland i Nato, men det mesta tyder på att han i alla fall kommer arbeta för någon form av allians mellan USA och Ryssland, samt eventuellt Kuba.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera