Aviseringar
Rensa alla

Art of the Streets 2011


Ämnesstartare

Läste på facebook om riksteatern och deras kommande event, Art of the Streets för att upplysa Sverige om graffiti o streetart. Vad tror ni andra om detta event? Graffiti kan ju se rätt schysst ut om finns lite mer jobb bakom det så att säga.

art of the streets


   
Citera

Det var grymt förra året så det här ser jag fram emot. Undrar vilka som kommer dit i år?


   
SvaraCitera

Här fanns programmet: http://movement.riksteatern.se/

Klara konstnärer är: Mad C (Tyskland), känd för sina enorma muralmålningar, världsstjärnan Ikaroz (Sverige) och ständigt högaktuella Blue från Göteborg. Det blir också visning av graffitifilmen ”Wholetrain” som prisats vid Berlins internationella filmfestival, filmens regissör Florian Gaag besöker konventet.

Mad C är hur bra som helst. Spana in hennes verk här: http://madc.tv/


   
SvaraCitera
noja
 noja

Fan vad snygg den här typen av graffiti är. Önskar själv att jag kunde måla så, fast med airbrush istället för med sprayburkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har all reklam för eventet stoppats av stockholms stad. Vilket är tråkigt, men jag hoppas ändå att det blir bra drag på eventet..ser fram emot att själv få måla lite [cool]


   
SvaraCitera

ClintEastwood:

Nu har all reklam för eventet stoppats av stockholms stad. Vilket är tråkigt, men jag hoppas ändå att det blir bra drag på eventet..ser fram emot att själv få måla lite [cool]

Det är helt sjukt. Stockholms Stad är den enda huvudstaden som fortfarande har nolltolerans mot graffiti. Helsingfors har till exempel infört lagliga väggar och har på så sätt minskat det olagliga klottrandet.

Det är dessutom sånt hyckleri att Stockholm motarbetar ett sådant här event för konstintresserade ungdomar samtidigt som de själva lyfter fram Art of the Streets på sin officiella hemsida:
http://www.visitstockholm.com/sv/Gora/Evenemang/art-of-the-streets/15689

Innan lyfte de dessutom fram gatukonst som en turistattraktion, men nu verkar de ha tagit bort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krautpop:

Det är helt sjukt. Stockholms Stad är den enda huvudstaden som fortfarande har nolltolerans mot graffiti. Helsingfors har till exempel infört lagliga väggar och har på så sätt minskat det olagliga klottrandet.

Finland verkar ligga före Sverige i bra många frågor..[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har dom släppt programmet för årets art of the streets.

Programmet


   
SvaraCitera

woho, jag kommer! läääängtat


   
SvaraCitera

fan så slockna jag 9 och vakna typ 4 ... missa jag något? (ja ..) =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var där en igår o målade lite. Tyckte annars också att det var bra stämning, mycket folk o så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var där en igår o målade lite. Tyckte annars också att det var bra stämning, mycket folk o så.


   
SvaraCitera

okej kul kul för er alla som faktiskt lyckas ta er upp ur sängen =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad jag hörde så slog art of the streets tydligen publik-rekord i år. I nästa vecka så kommer dom påbörja sin sverige-turne.

8 sept Lerum
9 sept Lerum
10 sept Gävle
11 sept Gävle
17 sept Umeå
21 sept Östersund
24 sept Västerås
25 sept Eskilstuna
30 sept Tierp
2 okt Sundsvall
7 okt Jönköping
8 okt Växjö


   
SvaraCitera

Benzin:

Vad jag hörde så slog art of the streets tydligen publik-rekord i år. I nästa vecka så kommer dom påbörja sin sverige-turne.

Ja det var ungefär 6000 personer där. Fantastisk stämning. Funderar på att åka till Västerås den 24 sept för att se det där.


   
SvaraCitera