Aviseringar
Rensa alla

Arv.


Ämnesstartare

Vad tycker ni om arv? Fördelar/nackdelar? Vad tycker ni om att man inte får göra sina barn arvlösa? 


   
Citera
Ämnesstartare

JAG LJÖG:

http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/barn-kan-bli-snuvade-pa-sitt-arv/

Vad tycker ni om den nya lagen då? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet knappt vad det är. en sån där grej som bara händer andra.


   
SvaraCitera

En rubrik ska inte ha punkt.

OnT: De är bra, men bara vi inte anammar Spaniens modell där man kan ärva skulder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her: En rubrik ska inte ha punkt.

Rodnar

sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her: De är bra

Varför är det* bra? 


   
SvaraCitera
reben

e väl soft man kan ge bort sina pengar om man ändå inte kan använda dom

men jävligt när folk tror sig va berättigad cash ba för dom råkar va släkt sämsta anledningen ge nån pengar


   
SvaraCitera

sanguinem:

Varför är det* bra? 

Vet inte riktigt varför jag tycker så men magkänslan säger att de är bra på något sätt. Är inte insatt i de juridiska.


   
SvaraCitera
Exner

sanguinem:

Rodnar

sant

= ))))))))))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Vet inte riktigt varför jag tycker så men magkänslan säger att de är bra på något sätt. Är inte insatt i de juridiska.

Tycker nog motsatsen. 


   
SvaraCitera

arvskatt på arv över en miljon!


   
SvaraCitera

Jag tycker att man ska bygga upp sitt eget kapital själv, och inte leva på saker som ens föräldrar har gjort. Å andra sidan så kanske föräldrarna har arbetat hårt för att de vill att deras barn ska ha det bra.

I slutändan hade jag nog inte haft något emot arvsskatt eller att man fick göra barnen arvlösa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Jag tycker att man ska bygga upp sitt eget kapital själv, och inte leva på saker som ens föräldrar har gjort. Å andra sidan så kanske föräldrarna har arbetat hårt för att de vill att deras barn ska ha det bra.

I slutändan hade jag nog inte haft något emot arvsskatt eller att man fick göra barnen arvlösa.

Precis. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är bra att man i teorin kan göra sina barn arvlösa, om man ligger i schism med dem t.ex. Synd bara att man ska behöva flytta utomlands för att göra det. Laglotten borde tas bort helt och hållet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man tycker det är ett stort problem med samhällsklasser så borde man väl inte gilla arv?


   
SvaraCitera