Aviseringar
Rensa alla

Asexualitet...


Sjukt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför är det sjukligt beteende att inte ha någon sexualdrift... Refrase: varför tycker folk det är sjukt om man inte blir kåt?

Budolicious:

Jag ser bra ut och kan få mitt - därför behöver jag inte skylla på att vara sexuell.

...antar du menar asexuell...?

Argumentet funkar inte... jag ser också bra ut och "kan få mitt"... Jag bara vill inte... fattar inte ens... jag har faktiskt till och med tänkt tanken att det egentligen är rätt synd att jag är asexuell... med denhär farten är ju min fina kropp rätt bortslösad... [rolleyes]

Infraröd:

Självklart inte. Ingen är det egentligen. De som påstår sig vara det är bara neurotiska.
Jag är heterosexuell, precis som alla andra.

Hmmm... Jag brukar säga att alla är mer eller mindre bisexuella... jag är oerhört lite bisexuell... mikroskopiskt sexuell över huvud taget... så lite att jag aldrig sett skymten av sexualitet...

Neurotisk.. hmmm... jag vet inte jag... Jag tror att jag är psykiskt frisk... Sen är ju frågan den om "kåthet" är fysisk eller psykisk... Jag vet inte...

Jag har aldrig varit kåt i hela mitt liv. Punkt.

Infraröd:

Viktigt att poängtera är att jag inte har något emot folks neuroser.

[bigcheers]

Fagerjärn:

Jag brukar kalla mig det, men egentligen vet jag inte. Sex är för mig lika intressant som hästpolo.

Jamenvisst!! Jag tror att jag är mer intresserad av hästpolo än av sex de facto... Jag tror att jag är mer intresserad av... borrmaskiner än jag är av sex...

mörknäs:

orka folk som svarar ja i den här tråden.

omoget [tired]


   
SvaraCitera

Eledhwen:

NEJ! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Eledhwen:

omoget [tired]

asexualitet borde rimligen ionte existera, i och med att asexuella enligt evolutionen borde dött ut omedelbart. sen folk som bara inte gillar sex (av någon anledning) kan omöjligen räknas, om de samtidigt har en sexdrift. och jag har ärligt talat aldrig träffat någon utan en sexdrift, och känner heller inte till någon. kastrerade personer kan heller inte räknas, då det är ett medicinskt tillstånd, och inte en sexualitet. att de finns är jag övertygad om, men inte en chans att mer än möjligen (möjligen) en i den här tråden faktiskt är det. att 20% av um skulle vara asexuella är bara befängt. det är sånt folk säger när de inte gillar människor, och bara jävligt tardigt.


   
SvaraCitera

Eledhwen:

NEJ! (Du röstade på detta alternativ)

Tyvär, men jag önskar att jag vore det. [sad]
För om man är asexuell så är man väll typ immun mot många dåliga begär och frestelser och sånnt väll? 🙁


   
SvaraCitera

Att vara sexuell och aldrig kunna få någon kärlek eller sex och sånnt där grejs, måste väll vara en förbannelse typ som beroende knarkare som aldrig kommer få något knark. Det är bara dåligt och plågande och skapar lidande och sånnt där ju. dåligt. 🙁


   
SvaraCitera

Pappbox:

tjejer är generellt skumma och udda

+ Onda, själviska,självupptagna,falska,förvridna vilddjur!

Ont: Har en svacka nu, men är ej asexuell


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

asexualitet borde rimligen ionte existera, i och med att asexuella enligt evolutionen borde dött ut omedelbart.

I så fall borde inte heller, homosexualitet existera... Asexuella är fysikt kapabla till samlag, även om de inte blir kåta. Många asexuella blir kära i folk och har en partner. Många asexuella har sex med sin partner, inte för att de själva känner attraktion utan för att få närhet, för att tillfredsställa sin partner, eller rent av i barnalstrande syfte... Så ditt argument funkar inte...

mörknäs:

och jag har ärligt talat aldrig träffat någon utan en sexdrift, och känner heller inte till någon.

Nu känner du till åtminstone en! Jag har aldrig kännt minst tillstymmelse till sexualdrift. Jag har aldrig blivit tänd på någon, aldrig kåt, aldrig sexuellt attraherad, vilket ord man nu vill använda... Jag har aldrig fantiserat om sex eller blivit sexuellt upphetsad, jag har inte ens drömt drömmar med sexuellt innehåll. Till skillnad från de flesta asexuella har jag aldrig ens varit kär och aldrig kännt den minsta lust att ha ett intimare förhållande med någon, och definitivt ingen lust alls att ha sex...

Och innan du frågar... Det är inget fysiskt fel på mig, inga abnormala hormonnivåer etc... Asexualitet som symptom på fysisk sjukdom är något annat än konstant asexualitet utan fysiska anledningar. De flesta som kallar sig asexuella, har ingen konstaterad fysisk sjukdom.

mörknäs:

det är sånt folk säger när de inte gillar människor, och bara jävligt tardigt.

Fnys! Att man gillar människor behöver väl tammefan inte betyda att man vill hoppa i säng med varje människa man gillar... Jag gillar människor! Jag gillar att ha någon att prata med, att umgås med, att bara vara med... Jag har massor av vänner (jag bor ju tammefan i kollektiv) men jag har inte sex med dem... har du sex med alla dina vänner? Jag tror du förväxlar asexuell med asocial...

mörknäs:

men inte en chans att mer än möjligen (möjligen) en i den här tråden faktiskt är det. att 20% av um skulle vara asexuella är bara befängt

Man har gjort en studie i England, om jag inte minns fel... I den studien konstaterade man att ungefär en procent av befolkningen aldrig hade kännt sig sexuellt attraherade till en annan person... Tillämpat på UM så är det ganska många ändå... men inte tjugo procent... Däremot kan mycket väl 20% i denhär tråden vara asexuella, folk som känner att de är asexuella lär väl klicka på en tråd som vänder sig till dem, eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Tyvär, men jag önskar att jag vore det.
För om man är asexuell så är man väll typ immun mot många dåliga begär och frestelser och sånnt väll? 🙁

Tja, jag måste ju säga att jag upplever min asexualitet som helt positiv... Jag slipper en hel massa besvär... de flesta i min vänskapskrets är sexuella och de flesta av dem verkar ha ständiga problem i sina förhållanden eller i sin jakt efter förhållanden, tvåsamhet... Vilket kaos det måste vara... Jobbigt... Jag har ingen längtan efter sex och ingen längtan efter tvåsamhet, genom detta slipper jag en hel massa ångest!


   
SvaraCitera

Eledhwen:

Talas för lite om asexualitet tycker jag! Den reaktion jag brukar få när jag säger att jag är asexuell är : "Va? E du sjuk eller?" Därför vill jag göra en liten undersökning för att ta reda på hur många här som är asexuella.

Är det möjligt att ge en asexuell person orgasm ?

I övrigt så får jag beklaga, även om du nu anser asexualitet vara något positivt så går du miste om väldigt mycket.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Eledhwen:

Osäker/skitpoll/resultat (Du röstade på detta alternativ) 11.1% (5 st)

ibland känns det nästan så [y][mad]


   
SvaraCitera

Eledhwen:

Hmmm... Jag brukar säga att alla är mer eller mindre bisexuella...

Och du tror på det? Alla är heterosexuella, i annat fall hade vi varit för ambivalenta eller missförstående för att överleva, och framförallt oförmögna att övervinna de heterosexuella. Dessutom kan inte homosexuella och asexuella föra vidare sina gener...


   
SvaraCitera

Eledhwen:

I så fall borde inte heller, homosexualitet existera

det finns andra sätt att förklara homosexualitet, som dock inte är applicerbara på asexualitet. testa att skilja sexdrift från fortplantningsdrift så kan du nog göra matten själv.

Eledhwen:

Nu känner du till åtminstone en!

nej, det gör jag inte.

Eledhwen:

Däremot kan mycket väl 20% i denhär tråden vara asexuella

nej.


   
SvaraCitera

Infraröd:

Dessutom kan inte homosexuella och asexuella föra vidare sina gener...

Jo.


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

Jo.

Egentligen inte. Menar du att de ska få spermainplantat i fittan, respektive skicka iväg sin sperma till någon behövande? Det är inte naturligt, men visst... då för de vidare sina gener. Men de får aldrig den där känslan av att ha en äkta familj (rent biologiskt) i alla fall.


   
SvaraCitera