Aviseringar
Rensa alla

Asexuell?


Ämnesstartare

Jag har länge undrat, men inte riktigt funderat på det om jag är asexuell. Jag känner helt enkelt ingen lust till att ha sex. Känns ju rätt jobbigt när man träffar personer och den är överkåt/kåt, vill ligga med en o.s.v. Jag har lixom ingen lust alls. Och nej, jag är inte oskuld. 

Är det någon annan som känner likadant eller har något råd?


   
Citera
Ämnesstartare

Du kanske är deppad, käkar mediciner som drar ner sexlusten osv?


   
SvaraCitera
Vision

Du kanske ska pröva att undersöka din sexualitet på egen hand. Tänk på sådant som kan tänkas göra dig upphetsad,  titta på bilder/porr etc och onanera! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:
Du kanske är deppad, käkar mediciner som drar ner sexlusten osv?

Jag har känt så både i deppiga och jävligt glada perioder. Just nu mår jag skitbra, men det är fortfarande samma sak. Äter p-piller, men det var samma sak innan och om det har påverkat så har det nog påverkat genom att jag har mer lust faktiskt... 
Och jag kan inte gå till någon psykmänniska heller som kan förklara detta för mig då jag har social fobi. -.-

Vision:
Du kanske ska pröva att undersöka din sexualitet på egen hand. Tänk på sådant som kan tänkas göra dig upphetsad,  titta på bilder/porr etc och onanera! 

Jag vet väl vad jag går igång på och så... Det är ju inte så att jag inte har utforskat så att säga, haha. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan ju utföra saker på andra, men det är när det kommer till mig som det blir problem. :s Haha, gush. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför är det jobbigt? Bara att säga nej så är saken ur världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, men om man har förhållande då, eller vill ha... 😛 Då blir det ju lite knivigare. One night stand t.ex. skulle jag inte ha problem med att säga nej till. :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Absolut. Men samtidigt så bygger förhållande till stor del, i min mening, på respekt, omtanke, förståelse, osv... Så se till att den människa som du väljer vara tillsammans med visar dig dessa egenskaper, annars är den personen tydligen inte något för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, men precis. Men i många andras fall så bygger en relation på att ha sex. :/ Det ingår lixom och blablabla. (: 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men du är du och dem är dem. Jämför dig inte med andra när det är ditt eget liv och hur du vill ha det som betyder något.


   
SvaraCitera
Vision

Mollybolly: Jag vet väl vad jag går igång på och så... Det är ju inte så att jag inte har utforskat så att säga, haha.

Då är du nog inte asexuell iallafall. Men onanera mera! Och ha bara sex när du vill så att hjärnan börjar associera sex som något nice.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vision:

Då är du nog inte asexuell iallafall. Men onanera mera! Och ha bara sex när du vill så att hjärnan börjar associera sex som något nice.

Ja, det kanske hjälper. Finner dock inget nöje i med att pilla. :/ Fasiken vad tråkig jag är! Folk undrar oftast hur jag klarar mig, men jag känner ju ingen större lust till att göra det heller, haha. :') 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:
Men du är du och dem är dem. Jämför dig inte med andra när det är ditt eget liv och hur du vill ha det som betyder något.

Du har helt rätt i det du säger. Men det är svårt att hitta personer som inte nöjer sig utan. 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Du har helt rätt i det du säger. Men det är svårt att hitta personer som inte nöjer sig utan. 🙂

Vem sa att kärlek är enkelt? Betyder ju bara så mycket mer när du verkligen hittar det du söker 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Vem sa att kärlek är enkelt? Betyder ju bara så mycket mer när du verkligen hittar det du söker 🙂

Haha, ja, vem sa det... 😉 Ja, men det gör väl det. 🙂 


   
SvaraCitera