Aviseringar
Rensa alla

Asien


Thailand är grymt


   
SvaraCitera

Levnadskostnaderna beror ju på vad du har för vanor.
Ska du äta restauarang varje dag eller laga, vilken standard du vill ha på boende, ska du supa mkt osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

göteborg_:

Levnadskostnaderna beror ju på vad du har för vanor.
Ska du äta restauarang varje dag eller laga, vilken standard du vill ha på boende, ska du supa mkt osv.

Restaurang kommer jag ju inte äta på varje dag, mest på helgerna, boendet behöver inte hålla så hög standard jag bryr mig inte direkt om ödlor och sånt som kryper runt på väggarna, men jag vill inte att det ska regna in:/ helst inget mögel och inga översvämmningar inomhus...inte gärna ngra horseare och annat pack för nära heller...

Alkohol är trevligt och jag ser det som en klar fördel om det finns billig sprit...behöver ju inte vara någon bra alkohol utan risvin och kokossprit duger fint...

Det jag vill ha är:

Sol!!! Det är det viktigaste.

Låga löner. Har hört att man kan hyra en hjälpreda för städning och sånt för någon tusenlapp i månaden...

Billig mat. Tänkt käka på restaurant en gång i veckan kanske

Billig sprit. alkohol vill jag nog dricka jag så ofta det går

Bra dykning. en fyra-fem dagar på en liveaboard varannan månad...?

Inte allt för aggresiv lokalbefolkning.

Jag vill inte vara den första vitingen de ser.

Gärna att det finns hyffasde engelskakunskaper.

Möjlighet att lära sig språket genom kurser är ett plus men inte så viktigt egentligen.

Ju mindre "farrang-hatande" desto bättre, men det går väl egentligen inte undkomma...

Sen så, det är väl alltid krångligt att få uppehållstillstånd eller visum men ju lättare och billigare desto bättre.

Tillgång till böcker på engelska är inte heller helt fel men det är skitsamma...


   
SvaraCitera
jonta

hixaren:

Men i vilket land kan man klara sig längst? Kina, Filipinerna, Thailand, Vietnam eller något annat land?

Att bara stanna på ett ställe verkar inte lika roligt som att åka runt lite. Min kompis har väl ca 100k och åker runt flera månader i asien och däromkring.
Men vill man bara ha det billigt så lär ju fillipnerna eller thailand inte vara dyrt om man håller sig undan från turiststråken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonta:

Att bara stanna på ett ställe verkar inte lika roligt som att åka runt lite. Min kompis har väl ca 100k och åker runt flera månader i asien och däromkring.

mm, jag är mest ute efter att ha det varmt och skönt, kanske lära mig lite om en kultur och att komma bort ifrån Sverige så länge som möjligt. Att åka runt i flera olika länder tycker jag inte att jag har råd med...flygresor är dyrt som katte[shake] ska jag byta land lite då och då tappar jag antagligen en eller två månader i kapital, sen brukar folk inte vilja hyra ut mindre än 6 månader?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera