Aviseringar
Rensa alla

Asien


Ämnesstartare

Jag har för avsikt att åka till Sydostasien i september. Jag vill vara borta så länge jag bara kan, jag har 80-100 k att röra mig med lite beroende på hur snål jag är tills jag åker.

Men i vilket land kan man klara sig längst? Kina, Filipinerna, Thailand, Vietnam eller något annat land?

Så vilket land är billigast och hur länge kan man klara sig på ~80 k?
Jag vill gärna kunna göra lite roliga saker, åka på någon live aboard, shoppa lite ibland...

Vad jag har förstått så kan man klara sig på 5000:- månaden i Filipinerna om man snålar hur är det i de andra länderna? Vill gärna bo i lägenhet/Hus...

Tacksam för svar[smile]

//Hixaren


   
Citera

Åh [sad]


   
SvaraCitera

beror väll på hur bacillrädd du är
men va i indien förra året riktigt trevligt om man håller sig borta från turistorterna[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HonMedDreads:

beror väll på hur bacillrädd du är
men va i indien förra året riktigt trevligt om man håller sig borta från turistorterna[smile]

Var någonstans i Indien var du hur länge? Vad gjorde ni och ungefär hur mycket gjorde ni av med på en dag?

[smile]


   
SvaraCitera

hixaren:

Var någonstans i Indien var du hur länge? Vad gjorde ni och ungefär hur mycket gjorde ni av med på en dag?

Vi åkte runt i Goa i 2 veckor (hade gärna stannat längre)
Kolla in denna sidan http://www.indien.nu/fak​ta-tips/planera/pengar_valuta/


   
SvaraCitera
Gifted

hixaren:

Vad jag har förstått så kan man klara sig på 5000:- månaden i Filipinerna

W00t? Det är ju nästan de omkostnader som jag skulle ha om jag dissade telefon, tv och sprit...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

W00t? Det är ju nästan de omkostnader som jag skulle ha om jag dissade telefon, tv och sprit...

[crazy]Du bor i Sverige? Jag har fattat det som att man kan klara sig på 5 k, men då lever man snålt. 7-8 är kanske mer realistiskt...


   
SvaraCitera
Gifted

hixaren:

Jag har fattat det som att man kan klara sig på 5 k, men då lever man snålt. 7-8 är kanske mer realistiskt...

Hmm, jag lagar iofs inte överdådiga middagar, och betalar ~2k i hyra...
I övrigt så är det ju inte mkt utgifter... Transport då, men det är ju i början av terminen man köper kort...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Hmm, jag lagar iofs inte överdådiga middagar, och betalar ~2k i hyra...
I övrigt så är det ju inte mkt utgifter... Transport då, men det är ju i början av terminen man köper kort...

2 k i hyra[surprised] korridor? Men bor du i Sverige?

Tror man kan leva ganska billigt här med, men mat och hyra är ju så dyrt här[sad]


   
SvaraCitera

Thailand ska väl vara billigt.
Thailand, Indien eller Nya Zeeland hade jag mer än gärna tillbringat några år.


   
SvaraCitera

indien/afghanistan/kina/vietnam

thailand är väl ganska dyrt på många ställen eftersom det kryllar av backpackers och jag har en (antagligen felaktig bild) av att usa pumpar in en massa pengar i filipinerna[confused]


   
SvaraCitera
Gifted

hixaren:

korridor?

Vem har sagt att jag bor i korridor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Vem har sagt att jag bor i korridor?

Ingen[crazy] Jag bara undrade eftersom du hade så låg hyra...


   
SvaraCitera
Gifted

hixaren:

Jag bara undrade eftersom du hade så låg hyra...

Korridorer har inte så uberlåg hyra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Korridorer har inte så uberlåg hyra...

De jag känner i korridor betalar mellan 2-4k...men men börjar glida lite långt ifrån ämnet nu.

Någon som har ungefärliga levnadskostnader/månad i olika länder i sydost asien?


   
SvaraCitera