Aviseringar
Rensa alla

Åsikter


Jäfla frihetliga sextiotalister som har uppfostrat oss... [zzz]


   
SvaraCitera
Flash

fistforfight:

Jäfla frihetliga sextiotalister som har uppfostrat oss...

Njaa.. snarere ska allt ont skyllas på 40-talisterna som var unga på 60-talet..


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Vad ska man göra åt saken då?

vad finns det o göra åt saken? lev ditt liv och försök påverka så många människor i din närhet bara. har alltid och kommer alltid finnas idioter i världen. tänk att de kommer förändras i framtiden så kan du leva lycklig med den tanken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

tänk att de kommer förändras i framtiden så kan du leva lycklig med den tanken.

Tack,det piggade faktiskt upp mig.


   
SvaraCitera

Flash:

Njaa.. snarere ska allt ont skyllas på 40-talisterna som var unga på 60-talet..

Som uppfostrade sextiotalisterna. [zzz]


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Tack,det piggade faktiskt upp mig.

[smile]


   
SvaraCitera

Cause the times they are A-changin [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

[smile]

Jag vet bara inte vad man ska göra när den idiotiska sidan av samhället tar över och jag är ensam kvar.


   
SvaraCitera

soimpolite:

jag håller inte med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

jag håller inte med

Varför inte


   
SvaraCitera
Flash

fistforfight:

Som uppfostrade sextiotalisterna

Det mesta styrs av 40-talister i dag + det var de som startade allt..

Min erfarenhet är att de är enormt bortskämda. De verkar aldrig ha behövt snåla/spara eller prioritera, har det gått illa nån gång har de alltid fått en andra chans osv. De är väldigt självcentrerade och totalt ointresserade av kollektivet. Går det åt skogen för Sverige är det någon annans problem, själva tänker de flyttat till något annat land, helst där det finns billigt tjänstefolk. De har aldrig behövt tänka själva, det har gått bra även om man bara gjort som Svensson. Många 40/50talister är såpass korkade så att om de hade startat som tonåringar idag skulle de aldrig haft en chans på att få samma livsinkomst som de faktiskt haft.

De har växt upp först under den period då Sverige var som mest industrialiserat (lätta och välbetalda jobb överallt) och sen levt under den följande perioden av kronisk inflation vilket gjorde att det var mer eller mindre gratis att ta lån vilket i sin tur gav dem billiga och stora hus. När de köpte sina första hus var ränteavdraget dessutom 70% (och skatten på sparande 70%). Det är inte att undra på att Sverige förblöder när de här tokarna är satta att förvalta det socialdemokratiska fuskbygget.

Visst, de hade inte internetporr eller 50 kanaler med HD-TV. Men det var billigt att ta körkort och att skaffa sin första bil, det var billigt och lätt att skaffa sin första bostad, trygghets, sjukvårds och utbildningssystemen var av högre kvalitet än idag, det var mycket mindre kriminalitet av alla slag, blattar var något högst exotiskt osv

När de var 20 kunde de göra precis vad som helst ("journalism verkar kul. Jag ringer DN". När de var 40 fick vi läsa om 40-års kriser i flera år (för 20-års kriser kunde de inte stava till). Efter några års stilje dök 50+vågen upp: "karriär efter 50", "50 och mormor" (mormödrar fanns inte heller tidigare) osv. Nu är det förstås 60+ artiklar för hela slanten. Och de jävlarna ger inte upp. Nu engagerar de sig i äldreorganisationer och siktar på riksdags- och europaval. Nu är det plötsligt fel att pensionärer betalar skatt. Och aldrig förr har åldringsvården varit så på tapeten (förutom Ivar-Los artiklar på 40-talet): de evigt unga jeanskillarna och jeanstjejernas föräldrar är plötslig där och snart är det deras tur.


   
SvaraCitera

Svar på frågan:

Yrket: Person som utför sexuella tjänster för pengar.
Skällsord: Person som säljer sig själv.

Svar på inlägg: På vilket sätt är det "idiotiskt" att ligga med främlingar eller så? Två personer som kan skänka varandra njutning och båda går därifrån nöjda. Det är ju ultimat.


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Jag vet bara inte vad man ska göra när den idiotiska sidan av samhället tar över och jag är ensam kvar.

de tar aldrig riktigt över, så länge du är säker i dig själv och känner dina värderingar. men ge inte upp hoppet på mänskligheten, finns underbara människor, men när det är idioterna som syns mest måste man leta extra noga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

På vilket sätt är det "idiotiskt" att ligga med främlingar eller så? Två personer som kan skänka varandra njutning och båda gå därifrån nöjda. Det är ju ultimat.

Nej,det är det verkligen inte.
Det folk inte förstår är att samlag har en helt annan böjning nu.
Vad har djur sex för? - jo för att föra sin gen vidare. Detsamma för människor. Sex är så jävla överskattat,om du inte redan vet det.
Någongång sex är helt okej är vid riktig kärlek,inte vid nåt jävla one night stand.
Det borde till och med du förstå om inte du är helt jävla pantad


   
SvaraCitera

Flash:

Det mesta styrs av 40-talister i dag + det var de som startade allt..

Hursomhelst är de flesta 60-talister mina egna föräldrar inräknade för flumliberala i sin uppfostran. [zzz]


   
SvaraCitera