Aviseringar
Rensa alla

åsikter elciggaretter?!


reben

iatebaronxoxo:

jag gillar töntigt!

lol jaja


   
SvaraCitera

har hört att elcigg e farligare än vanliga cigg, minns ej varför eller källan, vart någon doktor som forskade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
har hört att elcigg e farligare än vanliga cigg, minns ej varför eller källan, vart någon doktor som forskade

har också hört det! Tumme ned


   
SvaraCitera

lite som vattenpipa fast tusen gånger fattigare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
lite som vattenpipa fast tusen gånger fattigare

haha ja, stämmer men inte lika krånglig att fixa med Mycket glad


   
SvaraCitera

iatebaronxoxo:

haha ja, stämmer men inte lika krånglig att fixa med Mycket glad

äh 


   
SvaraCitera
Realm

Ser inget problem med att folk röker elcigg mer än att yngre (barn, tonåringar) tror att det är mindre farligt än vanliga cigaretter. Tycker att det är mer en moralisk fråga om hur man ser på det än att det är farligt mot kroppen.

Det är även lättare för unga att röka dessa då batteriet håller längre än vad ett genomsnittligt paket cigaretter gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Realm:
Ser inget problem med att folk röker elcigg mer än att yngre (barn, tonåringar) tror att det är mindre farligt än vanliga cigaretter. Tycker att det är mer en moralisk fråga om hur man ser på det än att det är farligt mot kroppen.

Det är även lättare för unga att röka dessa då batteriet håller längre än vad ett genomsnittligt paket cigaretter gör.

Så du menar att vuxna inte röker elcigg?


   
SvaraCitera
Draug

egendomliga skapelser, förstår inte riktigt meningen med dom. Visst är väll bra om man vill komma ifrån tobaksröken, men det är ju gjort för att imitera en cigarett från första början, bara att detta ska vara ett lite hälsosammare alternativ då. känns som att det kvittar då kan man lika gärna röka vanliga cigg om man ändå ska till o röka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:
egendomliga skapelser, förstår inte riktigt meningen med dom. Visst är väll bra om man vill komma ifrån tobaksröken, men det är ju gjort för att imitera en cigarett från första början, bara att detta ska vara ett lite hälsosammare alternativ då. känns som att det kvittar då kan man lika gärna röka vanliga cigg om man ändå ska till o röka.

Nej, det är en väldigt stor skillnad!
En vanlig tobaks ciggaret innehåller tjära, kolmonoxid, bly, nikotion, butan.
Ja, listan kan bli lång eftersom att en ciggaret innehåller över 1000 skadliga ämnen.
En vanlig ciggaret orsakar dålig hud, gul runt naglar samt tänder, sämre fysisk prestation och tillexempel sämre immun försvar.

En el-ciggaret kan du få i nästan vilken smak du vill, din passiva rök förstör inte för personer som inte är rökare, du slipper den dåliga huden och de gulnande tänderna (&naglarna). Vet ingenting om den fysiska prestationen och immun försvaret eftersom att dem inte har hänvisat till vad en elciggaret innehåller, vilket uppenbarligen är dåligt men om en elciggaret är åtminstone 1% bättre än brinnande ciggaretter + att den inte påverkar andra, så tycker jag att det är ett väldigt bra alternativ!


   
SvaraCitera
Draug

iatebaronxoxo: Nej, det är en väldigt stor skillnad!

jag vet skillnaden har även jag provat el cigg Söt. jag förstår varför folk väljer dom ur hälsoperspektiv. Men just nikotinruset och rent smakmässigt forstår jag inte varför man i första hand skulle välja el varianten. tobak har en egen specifik doft som jag skulle sakna för mycket  och man kan inte få samma nikotinrus på en e cigg som på en riktig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

jag vet skillnaden har även jag provat el cigg Söt. jag förstår varför folk väljer dom ur hälsoperspektiv. Men just nikotinruset och rent smakmässigt forstår jag inte varför man i första hand skulle välja el varianten. tobak har en egen specifik doft som jag skulle sakna för mycket  och man kan inte få samma nikotinrus på en e cigg som på en riktig.

Det gjorde jag i början, i över ett halvår för att vara ärlig. Men det ''magiska'' med elciggareter är (i alla fall för mig + många andra) att om man låter sig avstå från cigaretter under en period och sedan tänder den saknade cigaretten så känner man inte alls samma känsla, man blir inte lika avslappnad för att inte tala om smaken som är katastrofal!


   
SvaraCitera
Draug

iatebaronxoxo: Det gjorde jag i början, i över ett halvår för att vara ärlig. Men det ''magiska'' med elciggareter är (i alla fall för mig + många andra) att om man låter sig avstå från cigaretter under en period och sedan tänder den saknade cigaretten så känner man inte alls samma känsla, man blir inte lika avslappnad för att inte tala om smaken som är katastrofal!

det är sant att om du är riktigt inrökt men sen tar ett lite längre uppehåll (räckte med ett par veckor för mig) så smakar det tio resor sämre att röka igen. Nikotinkicken blir ju kraftigare men det är väll Kroppens sätt att säga "det här är inte nyttigt för dig" men den funktionen stängs ner ju mer man röker.


   
SvaraCitera
Realm

iatebaronxoxo:

Så du menar att vuxna inte röker elcigg?

Tala om att läsa det man vill se.

Läs en gång till så ser du att det handlar snarare om att unga kommer få för sig att det är ofarligt att röka och att det är lättare att använda då en el-cigarett ofta håller längre än vad det genomsnittliga paketet gör.

Sen kan du kanske tolka det lite hur som, men inget är skrivet att jag tycker att ingen skall röka el-cigg. Varje vuxen människa får ta egna beslut, jag röker inte men jag dömer inte dig för att du röker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

det är sant att om du är riktigt inrökt men sen tar ett lite längre uppehåll (räckte med ett par veckor för mig) så smakar det tio resor sämre att röka igen. Nikotinkicken blir ju kraftigare men det är väll Kroppens sätt att säga "det här är inte nyttigt för dig" men den funktionen stängs ner ju mer man röker.

Ja precis, men varför slutar inte du röka om du nu klarar dig från ciggaretter i flera veckor xD?


   
SvaraCitera