Aviseringar
Rensa alla

Åsikter och kommentarer om den nya menydesignen


Ämnesstartare

Som du kanske har märkt har vi ändrat om litegrann i menydesignen, och det här är första steget mot en total omdesign av hela sidan som vi påbörjar 2011. En dropdownmeny har lagts till och inloggningsinformationen har flyttats från högersidan till ovanför toppbilden. Det ger lite mer space, lite mer smidighet och lite mer stilrenhet. Hoppas vi. Ni är ytterst välkomna att lämna era kommentarer - både positiva och negativa. Försök dock att ge så konstruktiv kritik som möjligt.


   
Citera

Känner spontant: NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ [cry]


   
SvaraCitera

SAMMA HÄR ! NEJ NEJ NEJ OCH ÅTER NEJ !! [cry]


   
SvaraCitera

Känns som om pop-up menyerna kommer lagga till rejält så fort man får lite dålig mottagning.

Ni kunde inte överväga att se över sidans slogan när ni ändå var igång? [cute]

Riktig kritik dock. Menyn som kommer upp då man klickar på plustecknet vid sitt inlägg, hade kunnat förtjäna lite mer mellanrum mellan varje val. Såg lite väl tajt nu.


   
SvaraCitera

Allas spontana känsla är "Nej nej nej", folk är alltid konservativa kring sådana här saker. Man vänjer sig, jag gillare.

Synd att dropdown-menyn är lite klumpig bara. Ser mycket hellre en ordentlig undermeny på respektive sida.


   
SvaraCitera

Jag tror att jag gillar det, men jag glömmer iofs saker jag bör glömma fort.
UM är lite nytt. [blush]


   
SvaraCitera

Erik Nahlén:

.

att komma till texterna när man trycker på loggan?
känns väldigt fail då det är startsidan man ska komma till då
så där får ni allt dirigera om!


   
SvaraCitera

jag KAN vänja mig vid nya utseendet om gamla loggan kommer tillbaka. Den med pratbubblan. [sad]


   
SvaraCitera

Jag tycker iaf hittills att det verkar bekvämare.


   
SvaraCitera

respons:

dropdown-menyn är lite klumpig

och jag gillar inte färgerna [sad]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Känns som om pop-up menyerna kommer lagga till rejält så fort man får lite dålig mottagning.

Dropdownmenyerna är 100% CSS (inga bilder, inga javascript eller liknande), så det ska gå på nolltid, vilken uppkoppling du än har.

Det enda som kan möjligtvis kan lagga lite är första gången ikon-typsnittet läses in. När det väl är gjort ska det rulla på helt obehindrat.


   
SvaraCitera

Nej. NEJ!
Känns inte alls bra. [sad]


   
SvaraCitera

det ser förjävligt ut, och något så enkelt som att gå från en tråd till "senaste" är drygt och jobbigt. ni har 24 timmar på er att finna en lösning som jag kan acceptera (en sådan vore att skapa en inställning för att använda gamla designen, eller fixa en välfungerande variant av nya som inte är ful som stryk), misslyckande med att möta dessa krav kommer ha konsekvenser.


   
SvaraCitera

Knarko:

att komma till texterna när man trycker på loggan?

Det är meningen - om du läser på det röda bandet på högersidan står det "Besök vår julavdelning". Så det är dit man kommer när man klickar på loggan.


   
SvaraCitera
Exner

Sökfunktion borde finnas även under fliken "Frågor och Svar". Nostalgi-design-tema med röda hjärtan vore en fin julklapp.


   
SvaraCitera